Un raport realizat de Nicola Shaw, director executiv al HS1, a eliminat privatizarea si impartirea Network Rail. Raportul a fost realizat in 2015, ca urmare a faptului ca Network Rail nu a fost capabila sa finalizeze lucrarile de modernizare incluse intr-un plan de 38 de miliarde de lire (48,3 miliarde de euro) desfasurat pe o perioada de 5 ani.
Raportul solicita o mai mare flexibilitate la nivel local si o mai buna autonomie a cailor ferate din Marea Britanie. Acest lucru poate fi realizat prin schimbari ale fluxului de finantare, companiile feroviare platind pentru rutele existente pentru a folosi liniile si avand un cuvant de spus mai important cu privire la felul in care sunt conduse caile ferate. Raportul lasa deschisa posibilitatea de a aduce mai multe investitii private in conducerea cailor ferate, la nivel local sau pentru anumite proiecte.
Raportul concluzioneaza ca structurile Network Rail nu acorda „atentie suficienta partii financiare” si ca rolul guvernului trebuie clarificat, punandu-se accent pe transparenta si mai multa implicare din partea autoritatilor locale.