luni, aprilie 29, 2024
spot_img

BREAKING Primul tren Arad-Brad, duminică după-amiază. Se repetă ”naționalizarea” din 2015

Primul tren Arad-Brad, după abandonarea secției, la 1 ianuarie, de către Regio Călători, va fi pus în mișcare duminică după-amiază de operatorul feroviar de stat. Începând de luni, CFR Călători va opera zilnic patru perechi de trenuri pe această rută. Nu este pentru prima oară când CFR Călători este nevoită să revină pe rute abandonate de Regio Călători (fosta Regiotrans). O ”naționalizare” masivă și fără voia statului a mai avut loc în 2015.

Adrian Bărbulescu

Primul tren Arad-Brad

CFR Călători va relua circulația pe ruta Brad-Gurahonț-Ineu, după ce un operator privat de transport feroviar de călători (Regio Călători) a renunțat la operarea ei, a anunțat duminică operatorul feroviar de stat.

De fapt, CFR Călători este obligată să preia secțiile pe care operatorii feroviari privați le abandonează. Astfel, pentru a permite în continuare mobilitatea cetățenilor conform principiilor Obligației de Serviciu Public asumate de toate statele europene, CFR Călători va opera trenurile de pe ruta Brad-Gurahonț-Ineu-Arad, respectiv Gurahonț-Ineu-Arad, deservind toate localităţile din parcurs. Locuitorii zonei Brad-Ineu vor fi conectați prin rețeaua feroviară la sistemul național de transport, prin legăturile asigurate spre Arad și, ca element de noutate, pentru un tren, și spre Timișoara. Probele tehnice au fost făcute vineri, 8 ianuarie 2021.

Garniturile vor fi formate din automotoare Desiro, cunoscute drept Săgeata Albastră, și vor circula în regim de tren Regio. Un bilet la clasa a II-a, tarif întreg, pe distanța Brad – Ineu costă 15,40 lei, pe distanța Brad – Arad este 24,00 lei, iar pe distanța Gurahonț – Ineu este 6,80 lei.

La aceste trenuri sunt valabile toate facilitățile pentru elevi, studenți, pensionari și restul categoriilor stabilite prin acte normative, precum și ofertele comerciale ale companiei disponibile pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern

Mersul de tren Arad-Brad. Nu toate legăturile sunt directe

Primul tren Arad-Brad circulație feroviară oprită geamuri la automotoarele Desiro consilier la Ministerul Transporturilor discuri de frână
FOTO cu rol pur ilustrativ

Primul tren (R 13301) va circula pe această rută duminică, 10 ianuarie 2021, cu următorul orar: Arad (plecare 17:20) – Sântana (plecare 17:50) – Ineu (plecare 18:53) – Gurahonț (plecare 20:04) – Brad (sosire 21:30).

Apoi, începând de luni, vor fi patru perechi de trenuri pe zi. De remarcat faptul că nu toate garniturile ce vor circula pe această secție sunt trenuri directe între Arad și Brad, la unele fiind nevoie de schimbarea trenului. În unele cazuri, continuarea călătoriei se poate face doar cu un tren Interregio, ceea ce presupune un tarif mai mare.

Lista garniturilor este următoarea:

  • R 11300 Gurahonț (plecare 04:01) – Ineu (plecare 05:03) – Sântana (sosire 05:55)

Continuarea călătoriei din Sântana către Arad și Timișoara este asigurată cu trenul IR 1734 Sântana (plecare 06:03) – Arad (sosire 06:26) – Timișoara (sosire 07:31)

  • R 11301 Arad (plecare 05:50) – Sântana (plecare 06:20) – Ineu (plecare 07:08) – Gurahonț (plecare 08:10) – Brad (sosire 09:36)
  • R 11302 Brad (plecare 04:35) – Gurahonț (plecare 06:00) – Ineu (plecare 07:11) – Sântana (plecare 08:04) – Arad (sosire 08:37)
  • R 11303 Arad (plecare 08:03) – Sântana (plecare 08:33) – Ineu (plecare 09:20) – Gurahonț (sosire 10:21)
  • R 11304 Gurahonț (plecare 13:42) – Ineu (plecare 14:44) – Sântana (plecare 15:54) – Arad (sosire 16:27)
  • R 11305 Arad (plecare 16:37) – Sântana (plecare 17:07) – Ineu (plecare 18:14) – Gurahonț (plecare 19:16) – Brad (sosire 20:42)
  • R 11306 Brad (plecare 15:06) – Gurahonț (plecare 16:31) – Ineu (plecare 17:33) – Sântana (plecare 18:43) – Arad (sosire 19:16)
  • R 11307 Arad (plecare 19:26) – Sântana (plecare 19:59) – Ineu (plecare 20:47) – Gurahonț (sosire 21:48).

Secția a fost părăsită de Regio Călători pe 1 ianuarie

Trenul Iași-Dorohoi s-a defectat trenuri anulateRegio Călători a anunțat în luna octombrie că va renunța de la 1 ianuarie 2021 la operarea secției Arad-Brad, din motive care țin de imposibilitatea asigurării de personal calificat.

În luna octombrie, primarul Bradului, Florin Cazacu trimitea fără succes o scrisoare operatorului. ”Având în vedere informaţia apărută în mass-media referitoare la retragerea de pe ruta Ineu-Brad şi retur a SC Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, începând cu data de 01.01.2021, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la anularea singurei legături feroviare cu vestul ţării. Menţionăm că această rută, care există de peste 100 de ani, deserveşte localităţile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiș, Livada, Joia Mare, Almaș, Bonțești, Gurahonț, Romanița, Aciuța, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocișor, Ociu, Vața, Birtin, Lunca Moților, Baia de Criș, Țebea, Ribița și Brad. O astfel de operaţiune lasă locuitorii acestor localităţi fără alternative de deplasare regională şi micşorează traficul feroviar recomandat la nivelul Uniunii Europene. Astfel, transportul rutier va fi singura alternativă de deplasare în zonă, în pofida traficului intens şi a numărului mare de accidente de pe şosele”, scria edilul.

Trebuie precizat faptul că staţia CFR Brad, o clădire emblematică, construită la finalul secolului XIX-lea, a fost recent renovată.

CFR Călători a mai fost nevoită să preia rute ale Regiotrans

diesel sub catenară
Costel Comana a murit în 2015

Nu este pentru prima oară când CFR Călători este nevoită să preia rute abandonate de operatorul feroviar brașovean.

La finele lunii februarie 2015, presa anunța despe co-patronul Regiotrans (actualul Regio Călători) Costel Comana, care s-a sinucis în toaleta unui avion din Costa Rica. Apoi, la nici o lună de zile, Regiotrans se confrunta cu o situaţie fără precedent. Operatorul privat a rămas fără certificatul de siguranţă, după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a descoperit că 29 din cele 200 de trenuri ale companiei au probleme tehnice.

În atare situație, CFR Călători a fost nevoită să revină pe zeci de rute pe care de ani de zile circulau doar trenurile private. Iată doar câteva dintre acestea:

Iaşi – Hârlău  – Iași

Iaşi – Dorohoi – Iași

Braşov – Întorsura Buzăului – Brașov

Braşov – Zărneşti – Brașov

Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Golești – Pitești

Piteşti – Curtea de Argeş – Pitești

Roşiori Nord – Turnu Măgurele – Roșiori Nord

Roşiori Nord – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roșiori Nord

Timişoara Nord – Jimbolia – Timișoara Nord

Ploieşti Sud – Urziceni – Ploiești Sud

Caracal – Corabia – Caracal

Odorhei – Sighișoara – Odorhei.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole