Primul tren Alstom interregional din comanda de 37 lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară este pregătit pentru a fi livrat în România săptămâna viitoare.
Trenul a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia, a anunțat președintele ARF, Ștefan Roșeanu, citat de Agerpres.
”Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice şi toate unităţile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare”, a declarat Roşeanu.
El a precizat că în aceste zile se finalizează şi colantarea exterioară, pentru a putea începe pregătirea finală în vederea expedierii din fabrică. ”Trenul ajunge la Bucureşti la începutul lunii decembrie şi va fi verificat în vederea livrării şi, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulaţie cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trase pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a adăugat șeful ARF.
Cele 37 de rame electrice interregionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Bucureștiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile interregionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele pe care vor circula cele 37 de trenuri Alstom
Rutele pe care vor circula ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj Napoca – Timişoara, Cluj Napoca – Suceava – Iaşi.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 de unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.