Primul tramvai românesc a împlinit 49 de ani. În 2020 are loc a cincea modernizare

6 mai 2020

Primul tramvai românesc, V3A, construit la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) din București a împlinit 49 de ani.

Primul tramvai românesc noi reguli la STB vatman șicanat în trafic pensionare anticipată pentru vatmani garduri linia de tramvai

Din 1971 și până în prezent, acest vehicul a trecut prin patru transformări, iar pentru anul în curs i se pregătește a cincea modernizare, anunță Sindicatul STB.

“La vremea respectivă, în țara noastră circulau tramvaie cu două corpuri, unul pentru clasa I, celălalt pentru clasa a II-a. Cine mai știe că la clasa I biletul costa 30 de bani, iar la clasa a II-a 25 de bani? V3A a însemnat pentru industria noastră de profil primul tramvai modern de capacitate. După ani, el a trecut prin mai multe modernizări, pe care am avut onoarea să le gestionez tehnic”, a spus inginerul George Neacșu, șeful Secției a IV-a din URAC, secția în care se modernizează aceste tramvaie.

Primul tramvai românesc, modernizat în mai multe rânduri

Prima variantă modernizată a apărut după 1990: V3A-93. A urmat V3A-93M, cu podea parțial coborâtă pentru mărirea accesibilității. Apoi a apărut V3A-93-CH-PPC (CH = chopper, adică variator de tensiune continuă; PPC = podea parțial coborâtă) pentru creșterea capacității de transport și a reducerii costurilor de funcționare.

Ultima modernizare este V3A-93 CA, în curent alternativ, cu un consum de energie redus, potrivit STB. Lucrurile nu se vor opri aici, mai spun reprezentanții STB. “După o jumătate de secol de transport în comun, acest tramvai, care s-a dovedit extraordinar de fezabil pentru București, va trece printr-o nouă transformare în anul 2020: interiorul actual va fi radical modificat, într-un stil futurist”, a spus Andrei Melcea, inginerul șef al URAC.