spot_img
luni, octombrie 18, 2021
spot_img

GALERIE FOTO Primul tramvai Bozankaya pentru Timișoara a ajuns în țară

Primul tramvai Bozankaya pentru Timișoara a ajuns în țară. El a fost surprins de reporterul Club Feroviar în zona Porțile de Fier.

Intrarea în țară fusese anunțată în urmă cu trei zile de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): ”În perioada, 23.06.2021 – 02.07.2021, se va desfășura un transport cu depășiri pe traseul: Giurgiu Pod PTF (județul Giurgiu) – DN5 – DN5B – DN6 – DN6F – DN6 – Varianta de Ocolire Caracal – DN6 – Craiova – DN56 – Maglavit – DN56A – DN6 – Drobeta Turnu Severin – DN6 – Caransebeș – Lugoj – A6 – A1 – DN6 – Timișoara (județul Timiș). Vehiculul transportă un tramvai. Lățimea maximă a vehicului este 3,0 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculului cu depășiri este de 70 km/oră. Etapele de desfășurare ale transportului sunt stabilite de poliția rutieră, care asigură însoțirea vehiculului cu depășiri. Transportul nu se va desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum pe care sunt semnalate fenomene meteorologice periculoase, prin codurile galben, portocaliu sau roșu”.

Primul tramvai Bozankaya pentru Timișoara, din totalul de 21

Este vorba de primul tramvai dintr-un lot de 21 de bucăţi nou-nouţe care urmează să ajungă la Timişoara. Chiar dacă fosta administraţie anunţa că prima garnitură avea să sosească în toamna lui 2020, asta nu s-a întâmplat, întrucât la fabrica din Turcia activitatea a fost suspendată mai multe luni din cauza pandemiei de coronavirus.

Noile tramvaie care vor ajunge la Timişoara vor fi articulate, cu podea coborâtă, acţionate prin invertoare şi motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reţea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt şi uşi de acces pe partea dreaptă faţă de direcţia de mers.

Proiectul prin care s-a câştigat finanţarea europeană a fost împărţit în 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzând câte șapte garnituri. Astfel, odată cu semnarea ultimului contract, la Timişoara erau prevăzute să ajungă, în următorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii până la 40 de garnituri.

În urma aprobării celei de-a treia finanţări, zestrea de mijloace de transport noi de la Timişoara e prevăzută să crească, cel puţin deocamdată, la 21, conform actului adiţional la contract, încheiat acum de Primărie. Rămâne de văzut dacă, în cele din urmă, flota de tramvaie a oraşului va fi înnoită cu 40 de garnituri. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole