Noul metrou pentru Sofia produs de consortiul Siemens-Newag a plecat de la depoul din Nowy Sacz (care apartine producatorului Newag) si va fi livrat Sofiei la 2 iulie. Acesta este primul din cele 20 de trenuri Inspiro care urmeaza sa fie livrate anul acesta.
Noul tren va fi trimis in Sofia pe cale rutiera, folosind trei camioane care il vor transporta pe o distanta de 1.100 km, trecand prin Slovacia, Ungaria si Serbia, pana in Bulgaria.
Carcasa trenului cu trei vagoane a fost realizata la fabrica Siemens din Viena, in timp ce boghiurile au fost fabricate la fabrica Siemens din Graz. Asamblarea finala, testarea trenului in fabrica si punerea in functiune statica a trenului au avut loc la fabrica Newag din Nowy Sacz, Polonia.
In martie 2016, compania de transport cu metroul din Sofia, Metropolitan EAD, a acordat consortiului Siemens-Newag un contract in valoare de 140 de milioane de euro pentru livrarea a 20 de trenuri Inspiro cu o optiune pentru 10 trenuri de metrou suplimentare. In cadrul contractului, consortiul a fost angajat sa livreze sistemul de protectie automata a trenurilor Trainguard MT, folosind tehnologia CBTC wireless pentru operare automata pe o distanta de 8 km si 8 statii ale Liniei 3. Conform contractului, compania Newag este responsabila pentru proiectarea si instalarea interioarelor trenului, asamblarea acestuia la fabrica din Nowy Sacz, livrarea vehiculelor finalizate, dar si furnizarea serviciilor de intretinere in timpul perioadei de garantie.
In noiembrie 2017, consortiul a prezentat companiei Metropolitan EAD trenul nou-construit pentru sistemul de metrou din capitala Bulgariei. Vehiculele vor fi livrate in 2018 si vor opera pe Linia 3 de metrou care va fi pusa in functiune in 2019.
Linia 3 va furniza servicii de transport cu metroul pe ruta est-vest in Sofia. Aceasta acopera o distanta de 18 km atat in subteran, cat si la suprafata, in afara zonei centrale a orasului, si va avea 18 statii. Proiectul este finantat in proportie de 70% de Uniunea Europeana prin Programul Operational „Transport si Infrastructura de Transport” si 30% din surse locale.