duminică, ianuarie 19, 2025
spot_img

Primele trenuri pe hidrogen Mireo Plus H intră în circulație

Primele trenuri cu hidrogen Mireo Plus H de la Siemens Mobility intră în serviciul de călători. Trenurile au primit autorizația la timp pentru introducerea lor în serviciul de călători în Bavaria și Berlin-Brandenburg.

Siemens Mobility a anunțat astăzi că primele trenuri cu hidrogen Mireo Plus H au primit autorizația pentru circulația cu pasageri la timp pentru schimbarea programată a orarului la 15 decembrie 2024 și sunt gata să inaugureze serviciul de pasageri. Aprobarea acestora marchează o altă etapă importantă pentru mobilitatea fără emisii în regiunile Berlin-Brandenburg și Bavaria, unde vor fi utilizate pentru prima dată trenuri alimentate cu hidrogen.
„Oferim trenuri electrice, cu baterii și cu hidrogen bazate pe platforma ultramodernă Mireo și am finalizat dezvoltarea trenurilor noastre inovatoare și ecologice Mireo Plus H cu hidrogen chiar la timp. Primele dintre aceste trenuri vor intra acum în serviciul pasagerilor și suntem încântați să fim o forță motrice în spatele eliminării treptate a trenurilor diesel. Această tranziție va reduce emisiile de CO2 și va oferi pasagerilor din Germania trenuri ecologice, puternice și confortabile”, a declarat Andre Rodenbeck, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.
Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft va opera șapte trenuri Mireo Plus H pe hidrogen pe linia Heidekrautbahn din Berlin-Brandenburg. Aceste trenuri vor economisi 1,1 milioane de litri de motorină pe an și vor reduce emisiile de CO2 cu 3.000 de tone. Hidrogenul produs local va fi utilizat în celulele de combustie ale trenurilor, iar vaporii de apă vor fi singurul produs secundar emis. În plus, energia de frânare recuperată va fi utilizată pentru a crește și mai mult eficiența energetică a trenurilor.
Mireo Plus H, denumit „Freistaat Bayern”, va înlocui trenurile diesel de la Bayrische Regiobahn (BRB) timp de doi ani și jumătate începând de luni, 16 decembrie 2024. Operațiunile de testare se vor desfășura în etape, începând cu curse selectate în rețeaua East Allgäu-Lechfeld. Operațiunile vor fi ulterior extinse și trenul va circula și pe rețeaua Ammersee-Altmühltal. Noul Mireo Plus H oferă o alternativă ecologică, silențioasă și eficientă la propulsia diesel, care este programată să fie complet eliminată din sistemul feroviar regional al Bavariei până în 2040.
Trenul are o rază lungă de acțiune de până la 1.200 de kilometri, este propulsat de un sistem de tracțiune H2 cu o putere mare de tracțiune de 1,7 MW pentru accelerații de până la 1,1 m/s2 și are o viteză maximă de 160 km/h. Folosind o tehnologie de ultimă oră, Mireo Plus H stabilește noi standarde în transportul de călători fără emisii. Suntem deosebit de încântați de această deschidere față de tehnologia feroviară nouă și inovatoare și de faptul că acest tren confortabil și ecologic va fi acum disponibil pentru pasagerii din Bavaria și Berlin-Brandenburg.

Trenuri cu baterii în rețeaua East Brandenburg

În landul Brandenburg, Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft lansează o flotă mare de trenuri cu baterii Mireo Plus B pe rețeaua sa din Brandenburg de Est. Cele 31 de trenuri cu baterii vor intra în serviciu în etape până în vara anului 2025. Trenurile cu două vagoane au o autonomie de peste 120 de kilometri numai cu baterii. Exploatarea trenurilor Mireo Plus B cu baterii electrice va reduce consumul de motorină cu aproximativ 4,4 milioane de litri pe an în rețeaua East Brandenburg. Noile trenuri vor elimina complet emisiile locale de CO2 și, în funcție de mixul de electricitate, vor reduce emisiile regionale mai ample cu aproximativ 11.500 de tone pe an. În același timp, trenurile vor reduce semnificativ emisiile de particule.
Noile vagoane sunt echipate cu trei uși pe fiecare parte pentru a facilita accesul pasagerilor în scaune cu rotile sau cu cărucioare, inclusiv de pe peroanele inferioare ale stațiilor. Fiecare dintre noile trenuri va pune la dispoziția pasagerilor 127 de locuri și 12 spații pentru biciclete, scaune cu rotile și cărucioare. De asemenea, pasagerii vor avea la dispoziție servicii WiFi gratuite, un sistem dinamic de informare a pasagerilor și o zonă special amenajată pentru familii. În plus, aproximativ 60 de prize de curent și porturi de încărcare USB sunt distribuite în mod convenabil în întregul tren.

Trenuri noi pentru rețeaua Danube-Isar

În decembrie 2020, Deutsche Bahn a comandat 25 de trenuri Desiro HC și șase trenuri Mireo pentru rețeaua Danube-Isar. Cele șase trenuri Mireo au fost livrate într-o configurație de 4 vagoane cu 264 de locuri, inclusiv 14 locuri într-o secțiune de primă clasă, pentru Airport Express care operează de la Nürnberg la München via Regensburg. Toate trenurile sunt echipate cu trepte glisante duplex pentru a facilita accesul pasagerilor cu mobilitate redusă de la diferite înălțimi ale peronului. În plus, un lift de bord permite utilizatorilor de scaune cu rotile să urce și să coboare de pe peroanele joase ale stațiilor. Un număr generos de suporturi pentru bagaje le permite pasagerilor să își depoziteze bagajele.
Unele dintre cele 25 de trenuri Desiro HC cu patru vagoane circulă deja pe rețeaua Danube-Isar din august 2024. Feedback-ul pozitiv al clienților arată un nivel ridicat de satisfacție cu privire la noile trenuri cu două etaje. Trenurile au zone deschise multifuncționale echipate cu suporturi inovatoare pentru biciclete. Geamurile de înaltă frecvență special dezvoltate pentru a îmbunătăți substanțial recepția mobilă și serviciul WiFi gratuit asigură o comunicare fără întreruperi. Până la trei trenuri Desiro HC pot circula cuplate între München și Landshut pentru a oferi o mare flexibilitate în satisfacerea nevoilor de capacitate.

Noi trenuri Mireo pentru rețeaua Regensburg-Valea Dunării

În plus, 21 de trenuri Mireo vor intra în serviciu pentru operatorul feroviar agilis pe rețeaua Regensburg-Valea Dunării odată cu schimbarea programată a orarului: Acestea vor circula pe linia RE 50 (Nuremberg – Regensburg – Plattling) și pe linia RE 51 (Neumarkt – Regensburg – Plattling). Aceste trenuri vor fi utilizate și pentru Airport Express care circulă între Nürnberg și München.
Trenurile de înaltă performanță oferă o capacitate mai mare de locuri și echipamente și caracteristici moderne, inclusiv servicii WiFi și geamuri de înaltă frecvență pentru o recepție mobilă optimă. Un total de 23 de trenuri Mireo cu patru vagoane vor fi livrate operatorului feroviar agilis.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole