joi, noiembrie 7, 2024
spot_img

Primele trenuri Intercity private vor circula din 15 decembrie. Tot ce trebuie să știi despre ele

De la data de 15 decembrie, când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2024-2025, vor începe să circule primele trenuri Intercity private pe rețeaua feroviară din România. Ele vor fi operate de societatea ieșeană Ferotrafic TFI.

Săptămâna trecută, v-am prezentat o analiză a mersului de tren care va intra în vigoare la mijlocul lunii decembrie, referindu-ne atunci la trenurile Interregio. Între timp, am făcut rost și de varianta care include trenurile Intercity.

Iar aici avem parte de o surpriză plăcută: apar primele trenuri Intercity private, ale operatorului Ferotrans TFI, deținut de Dumitru Anchidin. Este vorba de două perechi de trenuri pe relația București Nord-Suceava și retur, două perechi pe București Nord-Iași și retur și una pe Suceava-Mangalia și retur.

Două perechi de trenuri rapide pe relația București-Suceava și retur

Să le luăm pe rând. Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7,35 (11751) și la 17,10 (11753) și vor face pe drum cinci ore și 20 de minute, respectiv cinci ore și 29 de minute.

Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat, așa cum vom vedea mai jos) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani. La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7,08 (11752) și la 14,44 (11754), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 39 de minute, respectiv cinci ore și 37 de minute.

Trenuri Intercity private spre și dinspre Iași

Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7,22 (11761) și 16,28 (11762), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 27 de minute, respectiv cinci ore și 33 de minute. Și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina.

În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6,00 (11762) și 15,47 (11764), iar timpii de parcurs vor fi de cinci ore și 42 de minute, respectiv cinci ore și 43 de minute.



Al patrulea operator privat la Mangalia

În fine, Ferotrafic TFI este al patrulea operator privat care introduce trenuri până la Mangalia în timpul sezonului estival, după Regio Călători, Transferoviar Călători și Astra Trans Carpatic.

Trenul 11782 va pleca din Suceava la ora 5,15 și va ajunge la Mangalia la ora 13,00, după o călătorie de șapte ore și 15 minute. La întoarcere, perechea sa, trenul 11784 va pleca din Mangalia la ora 13,31 și va sosi la destinația finală, Suceava, la ora 21,28, după un drum de șapte ore și 57 de minute.

Automotoare diesel și rame electrice

Trenurile Iași-București Nord și retur și Suceava-Mangalia și retur vor fi operate cu automotoare diesel IC3, iar cele Suceava-București Nord și retur cu rame electrice CFL 2000 importate din Luxemburg.

Atât ramele, cât și automotoarele au fiecare o capacitate de 160 de locuri, iar ele pot fi cuplate, în funcție de cererea de transport – maximum trei în cazul ramelor IC3 și maximum cinci în ce privește ramele electrice. La bordul lor vor fi montate automate de vânzare a șandviciurilor și a băuturilor de genul celor din aeroporturi, după cum ne-a declarat patronul operatorului de transport feroviar, Dumitru Anchidin.

”Ne concentrăm pe marile aglomerări urbane și am gândit un mers de tren cu timpi cât mai mici. Scopul nostru principal este să atragem cât mai mulți călători care acum merg cu mașinile personale. Deja, prin timpii pe care i-am obținut concurăm cu mașina personală. De la Iași la București cu mașina faci cam șase ore, cu trenul vei face cinci ore și jumătate”, a mai declarat Dumitru Anchidin pentru Club Feroviar.

Trenurile Intercity ale CFR Călători, mai lente

De celalaltă parte, a operatorului feroviar de stat CFR Călători, durata călătoriei va crește după 15 decembrie în cazul celei mai mari părți a trenurilor Intercity pe care le pune în circulație. Cea mai mare creștere a timpului de parcurs se consemnează în cazul trenului Intercity Avram Iancu, București Nord-Cluj Napoca și retur, așa cum se poate observa din tabelul următor:

Tren Durata călătoriei în mersul de tren actual Durata călătoriei în mersul de tren viitor
536 Tomis Expres, Constanța-Brașov 4 ore 38 de minute 4 ore 40 de minute
538 Tomis Expres, Brașov-Constanța 4 ore 43 de minute 4 ore 38 de minute
581 București-Constanța 2 ore 7 minute 2 ore 7 minute
582 Constanța-București 2 ore 7 minute 2 ore 7 minute
531 Avram Iancu, București-Cluj Napoca 8 ore 40 de minute 9 ore 4 minute
532 Avram Iancu, Cluj Napoca-București 8 ore 49 de minute 9 ore 14 minute
551 Ștefan cel Mare, București-Suceava 6 ore 5 ore 54 de minute
552 Ștefan cel Mare, Suceava-București 6 ore 13 minute 6 ore 19 minute
571 Dunărea, București-Galați 3 ore 37 de minute 3 ore 37 de minute
572 Dunărea, Galați-București 3 ore 36 de minute 3 ore 43 de minute

 

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole