miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

FOTO-VIDEO Primele trenuri Intercity private din România au ajuns în Portul Constanța

Automotoarele care vor forma primele trenuri Intercity private din Romania au ajuns vineri seara în Portul Constanța.

Vaporul cu primele șase seturi de automotoare IC3 din Israel, pentru operatorul feroviar de transport călători Ferotrafic-TFI, a ajuns în port, iar materialul rulant a început să fie descărcat sâmbătă cu utilajele operatorului portuar Umex.

Aceste automotoare vor efectua serviciu de transport feroviar public de călători ca trenuri IC pe relațiile Iași-București Nord, Suceava-București Nord și în timpul sezonului estival pe ruta Suceava-Mangalia.

Cum vor circula primele trenuri Intercity private

Dumitru Anchidin, patronul Ferotrafic-TFI, a declarat recent că trenurile vor intra în circulație la data de 18 mai 2025. „Vor fi garnituri din două automotoare, vor fi opt automotoare. Merg până la cinci automotoare pe garnitură. La două vor fi 168 de locuri ori doi, adică 336 de locuri. Va exista și o rezervă pentru suplimentare”, spunea el. În primăvara anului viitor, Ferotrafic-TFI va dispune de 14 din cele 33 de automotoare cumpărate din Israel, care pot atinge până la 180 km/oră.

Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7,35 (11751) și la 17,10 (11753) și vor face pe drum cinci ore și 20 de minute, respectiv cinci ore și 29 de minute. Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani. La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7,08 (11752) și la 14,44 (11754), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 39 de minute, respectiv cinci ore și 37 de minute.

Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7,22 (11761) și 16,28 (11762), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 27 de minute, respectiv cinci ore și 33 de minute. Și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina. În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6,00 (11762) și 15,47 (11764), iar timpii de parcurs vor fi de cinci ore și 42 de minute, respectiv cinci ore și 43 de minute.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole