sâmbătă, martie 1, 2025
spot_img

Primarul Iașiului, Mihai Chirica: Companiei CFR îi ia un an să ne dea un aviz

Primarul Iașiului, Mihai Chirica, nu mai crede în ideea de tren metropolitan. Nu pentru că aceasta nu ar fi bună, ci pentru că în actualul ritm de lucru al CFR, este aproape imposibil de derulat un astfel de proiect.

Primăria Iași este pe cale să relanseze licitația pentru studiul de fezabilitate aferent trenului metropolitan. Cu toate acestea, într-o intervenție de zilele trecute din Consiliul Local (CL), primarul Mihai Chirica a avut o declarație tranșantă și a spus că nu crede într-un astfel de proiect, potrivit ziaruldeiasi.ro.

„Vă spun cu sinceritate: nu cred în trenul metropolitan, nu cred pentru că lucrăm cu niște instituții atât de rigide încât nu cred în trenul metropolitan”, a comentat primarul Chirica.

CFR, stat în stat cu propria constituție

Declarația edilului-șef al Iașului a venit în contextul unei discuții în Consiliul Local pe tema parteneriatelor între CFR și Primăria Iași. Primarul a făcut mai multe reproșuri către CFR, despre care a spus că este o instituție „stat în stat, cu propria-i Constituție”. El a precizat că, nici până în ziua de astăzi, CFR nu a dat aviz pentru trecerea la nivel de cale ferată pe care Primăria vrea să o amenajeze în contextul creării unei alternative de trafic pe perioada lucrărilor la pasajul Socola. „Nu ai cum să stai într-un aviz câte 6, 7 luni, un an de zile, și să crezi că poți merge mai departe”, a mai spus primarul.

Recent, Primăria Iași a anulat licitația pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate aferent înființării trenului metropolitan la Iași. Procedura a fost lansată cu întârziere (toamna anului 2024) și cu șanse extrem de reduse de izbândă: documentația tehnică trebuia finalizată până în vara acestui an pentru ca proiectul să poată fi depus la finanțare UE, deși ghidul solicitantului aferent programului european era disponibil încă din primăvara anului 2023.

Municipalitatea și-a asumat licitația astfel încât să poată fi asigurată finanțarea, de 10,5 milioane lei, dar documentația de atribuire a fost întocmită de Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI).

„Am aprobat să scoatem momentan din documentația de atribuire segmentul Holboca – Aroneanu (linie nouă de cale ferată, n.r.) și să introducem triplarea Lețcani – Gara de Nord. Sperăm să relansăm procedura săptămâna viitoare”, a declarat recent șeful AMTPI Eduard Boz, el fiind și consilier local. O astfel de soluție ar presupune realizarea unei documentații tehnice, în special pentru reabilitarea căii ferate existente, alături de linia nouă pe direcția Lețcani – Iași, care deja a făcut obiectul unui studiu realizat de CFR.

 

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole