spot_img
vineri, ianuarie 27, 2023
spot_img

Nicușor Dan: Ministerul Transporturilor nu are proiectanții necesari pentru metroul Gara de Nord – Piața Progresul

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a răspuns joi unor întrebări privitoare la acuzele Ministerului Transporturilor că ar întârzia avizarea metroului M4 Rahova – Gara de Nord. El a spus că Ministerul Transporturilor nu are proiectanții necesari pentru metroul Gara de Nord – Piața Progresul. Ministerul este responsabil de obținerea unui aviz pe care nu au fost în stare să îl obțină.

UPDATE. Ulterior realizării articolului, reprezentanții primăriei Capitalei au difuzat următorul mesaj din partea primarului Nicușor Dan pe care îl redăm integral.
Ministerul Transporturilor ar trebui, în loc să caute vinovați imaginari, să accelereze proiectarea și avizarea pentru realizarea magistralei de metrou M4. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a susținut zilele trecute că PMB tergiversează aprobarea PUZ-ului pentru magistrala 4. Nimic mai fals.
Ministerul a obținut de la PMB avizul preliminar în 21 ianuarie 2022. De atunci a fost în sarcina proiectanților ministerului să obțînă avizele de la instituții, în baza cărora PMB să emită avizul arhitectului șef. În 21 octombrie 2022 ministerul a revenit la PMB cu avizele obținute. Dintre acestea, avizul Ministerului Apărării, emis în 11 aprilie 2022, era negativ (condiționa de mutarea stației din față Ministerului), iar PMB nu poate emite legal avizul arhitectului șef fără avize pozitive de la toate instituțiile.
Deci din aprilie proiectanții ministerului știau că nu vor putea obține avizul PMB fără un aviz pozitiv al Ministerului Apărării și au venit în octombrie tot cu avizul negativ al acestuia.
Reacția PMB a fost promptă în fiecare din fazele PUZ. De exemplu acum, după depunerea documentației de către minister, în 4 noiembrie a fost o discuție specială de lucru pentru M4 la arhitectul-șef iar în 9 noiembrie a fost o ședința a Comisiei Tehnice de Urbanism pentru proiectul M4. Au fost semnalate deficiențe ușor corectabile și lipsa avizului pozitiv al Ministerului Apărării fără de care proiectul nu poate fi avizat.
Poziția Ministerului Transporturilor este cu atât mai greu de înțeles cu cât în 20 decembrie a avut loc o întâlnire de lucru între PMB și cele două ministere în care s-a convenit că singură problema rămasă este acordul între cele două ministere pe stația din față Ministerului Apărării și pe avizul acestuia.
În consecință, asigurăm Ministerul Transporturilor de întreagă noastră deschidere și disponibilitate în momentul, sperăm cât mai apropiat, în care documentația va fi completă pentru că proiectul să poată fi aprobat în mod legal”.

 

Edilul general a fost întrebat cum răspunde acuzaţiilor referitoare la faptul că PMB ar întârzia „în mod nejustificat” acordarea PUZ-ului pentru magistrala de metrou M4, de la Gara de Nord, către sudul oraşului, potrivit economica.net

Dan: Ministerul Transporturilor nu are proiectanții necesari pentru metroul Gara de Nord – Piața Progresul

„Pentru că ei nu au nişte proiectanţi care să ştie să facă nişte documentaţii, acesta este răspunsul. Şi o să aveţi un răspuns tehnic, scris, de la Primăria Capitalei azi. M-am implicat personal în acest proces de avizare pentru că metrou M4 este, evident, foarte important pentru bucureşteni. Au fost mai multe întâlniri la care Direcţia Urbanism din Primărie a solicitat revizuirea unor documente, aducerea unor avize. A existat maximă flexibilitate din partea Direcţiei Urbanism şi cerinţele pur şi simplu nu au fost respectate. În momentul de faţă, ca să emitem avizul arhitectului şef pentru M4, avem nevoie de un aviz al Ministerului Apărării, pe care, pur şi simplu, metroul nu l-a obţinut. Adică, proiectanţii nu l-au obţinut”, a explicat Nicuşor Dan.

El a subliniat că discuţiile pe care Primăria le-a avut cu Ministerul Transporturilor au vizat magistralele M4 şi M5, dar nu şi M6.

Discuţiile pe care le-am avut cu ministerul de un an şi jumătate au vizat M4 şi M5. Pe M6, din cunoştinţele mele, există PUZ-ul, dar o să verific. Primăria Municipiului Bucureşti se ocupă de partea supraterană, adică în esenţă de amplasarea staţiilor şi de accesele în staţii. Din moment ce există PUZ-ul, nu mai este în atributul nostru. PUZ-ul spune cum să se organizeze şi mai departe e o chestiune de proiectare”, a mai precizat Nicuşor Dan.

Ultimele Articole