Primăria Sector 4 alocă 2,9 miliarde lei pentru metrou, acesta fiind principalul proiect de infrastructură al administrației locale.
În acest domeniu, o importanță deosebită o are infrastructura critică, unde capul de afiș este reprezentat de proiectul privind extinderea magistralei M4 de metrou, de la Gara de Nord la Gara Progresul, potrivit unui comunicat al Primăriei. Pentru care este prevăzută suma de aproximativ 2,9 miliarde de lei, parte din suma totală de aproximativ 13 miliarde de lei, finanțare europeană nerambursabilă obținută din Programul Operațional Transport al Uniunii Europene, pentru tot proiectul.
„Și în acest an, comunitatea Sectorului 4 atinge un nou record în privința anvelopei bugetare, suma estimată a fi utilizată pentru realizarea unor investiții masive în obiective strategice pentru București fiind în cuantum de 7.620.219.400 lei (peste 1,5 miliarde euro)!
Bugetul pentru anul acesta este construit în continuarea celor șapte direcții de Investiții pentru dezvoltarea durabilă și sustenabilă a Sectorului 4, precum: infrastructură critică, ordine și siguranță publică, educație, dezvoltare publică (sănătate, reabilitare termică a blocurilor de locuințe, șa), zone verzi, protecția mediului, transporturi și comunicații”, spun reprezentanții administrației locale.
Cum va arăta metroul
Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.
Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul. Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.