joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Primăria Oradea a finalizat un centru intermodal de 73 de milioane de lei

Primăria Oradea a finalizat un centru intermodal de 73 de milioane de lei, închiderea proiectului „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor”, fiind anunțată zilele acestea.

 

Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Primăria Municipiului Oradea a finalizat proiectul situat pe Calea Borșului nr. 43/A, cu titlul „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor”.

Primăria Oradea a finalizat un centru intermodal

Cofinanţarea a fost realizată din Fondul European de Dezvoltare Regională al Uniunii Europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea conectivităţii durabile la nivel regional şi local prin dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient sub forma Centrului de transport intermodal, cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar din zona Gării CFR din Episcopia, care va duce la creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale. Din punct de vedere economic, dezvoltarea terminalului intermodal de marfă va contribui la dezvoltarea economico-socială a zonei, atât prin veniturile la bugetul local, cât şi datorită locurilor de muncă nou generate. Totodată, va constitui un element de atractivitate în plus pentru parcurile industriale deţinute de municipiul Oradea, fiind cunoscută tendinţa sectorului industrial de a amplasa centrele de producţie în vecinătatea terminalelor intermodale.



 

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • construirea unei platforme de lucru cu o suprafaţă de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea şi depozitarea containerelor;
  • construirea a două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715m, iar Linia 2 cu o lungime de 700m racordate direct la staţia CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o staţie de racord;
  • amenajarea de pasaje la nivel amenajate corespunzător şi semnalizate traversarea autovehiculelor peste cele căile ferate ce se găsesc în incintă;
  • amenajarea unui punct control cu acces la patru benzi de circulatie: două benzi pe sensul de intrare şi două benzi pe sensul de ieşire;
  • construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
  • construirea a două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
  • amenajarea unei platforme betonate, care poate găzdui un grup social destinat conducatorilor auto (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
  • amenajarea unei platforme betonate, care va găzdui birourile administraţiei terminalului şi un grup social (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
  • volum de mărfuri containerizat manipulat în unităţi de transport intermodal în valoare de 10600 TEU/an.

Valoarea totală a proiectului a fost 73.221.168,98 lei cu valoare totală eligibilă: 48,115,819.21 lei (inclusiv TVA), din care: 85% fonduri nerambursabile (40.898.446,33 lei), din Fondul European de Dezvoltare Regională al Uniunii Europene, 13% de la bugetul de stat (6.255.056,50 lei), 2% de la bugetul local (962.316,38 lei).

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole