Primaria Cluj ar putea infiinta o companie pentru gestionarea trenului metropolitan

Trenul metropolitan (un proiect deocamdata pe hartie) ar putea fi gestionat de o companie separata infiintata in acest scop. Este analizata de asemenea posibilitatea de a externaliza serviciul catre un operator autorizat.

Directorul administrativ al Primariei Cluj, Gheorghe Surubaru si reprezentanti ai Regionalei de Cai Ferate Cluj au avut o intrevedere potrivit careia au stabilit primele date legate de proiectul trenului metropolitan. In urma discutiei, s-a ajuns la concluzia ca trenul ar trebui sa plece de la Nadaselu, unde va fi un capat al autostrazii, si sa ajunga pana la Rascruci.

La o prima analiza a proiectului, au fost luate in calcul 10 statii: Nadaselu – Suceag – Baciu – Gara Cluj –  zona fabricii Clujana – Pod IRA – Aeroportului International „ Avram Iancu” – Apahida – Jucu – Rascruci. La acestea s-ar putea adauga si altele, in functie de recomandarile proiectantului. In mod evident, o alta statie ar trebui prevazuta pentru zona parcului industrial Tetarom I.

“Amplasamentul statiilor tine de viziunea proiectantului. Trebuie iesit la fata locului si stabilite. E clar ca se vor folosi statiile si haltele existente, la care se vor adauga si puncte suplimentare. Ne gandim la o oprire la Clujana, unde oricum exista o halta, dar cel mai dificil punct va fi cel de la aeroport, unde ar urma sa fie nodul intermodal propus de aeroport. Acolo exista o statie pe sensul de mers spre Apahida, mai trebuie facuta una si la intoarcere, care ar trebui legata cu un pod sau cu un pasaj subteran de aeroport”, a declarat Gheorghe Surubaru, citat de catre ziuadecj.realitatea.net.

Proiectul Primariei va fi inclus, pe un tronson, intr-un proiect mai larg, al Regionalei de Cai Ferate. Acest lucru ar urma sa scada costurile suportate de municipalitate, a mai precizat Surubaru. “CFR si-a declarat din start intentia de a sprijini acest proiect. Am stabilit sa ne pliem pe studiul de fezabilitate pe care il fac ei acum, pentru dublarea si electrificarea liniei Cluj – Oradea. Am stabilit sa includa si statiile pentru transportul feroviar metropolitan. Pentru traseul Cluj – Rascruci ne dorim sa ne pliem de asemenea pe vreun alt proiect al CFR. Cand se ajunge la partea de finantari, vom vedea cine va suporta costurile. Cel mai mult va costa cumpararea automotoarelor si amenajarea punctelor de oprire. CFR va trebui sa includa cursele metropolitane in graficul de circulatie, dar vom face lucrurile pas cu pas”, a spus Gheorghe Surubaru.