Prima locomotivă Siemens Smartron pentru România ajunge sâmbătă la Curtici

5 iunie 2020

Prima locomotivă Siemens Smartron pentru România, din totalul de șase, ajunge sâmbătă dimineață, la ora 6,00, la Curtici. Siemens Mobility a încheiat două contracte pentru livrarea a astfel de locomotive în România, cu E-P Rail și Unicom Tranzit.

Adrian Bărbulescu

Siemens Smartron pentru România

”Prima locomotivă Siemens Smartron pentru România a pornit la drum! Ea va ajunge la Curtici pe 6.06 dimineața. Următoarele unități vor fi livrate în România până în septembrie”, a scris vineri pe contul său de Linkedin Gabriel Stanciu, directorul Departamentului de Material Rulant și Mentenanță din cadrul Siemens Mobility România.

Prima locomotivă Siemens Smartron pentru România vine de la fabrica Munchen Allach

Contactat de Club Feroviar, Gabriel Stanciu a precizat că sosirea la Curtici a locomotivei, produsă la fabrica Siemens Mobility Munchen Allach, este prevăzută pentru sâmbătă dimineață la ora 6,00, cu un tren special. ”Patru locomotive vor fi livrate pentru E-P Rail și alte două pentru Unicom Tranzit. În contracte există și opțiunile ca operatorii să facă ulterior achiziții suplimentare”, a spus Stanciu. Valoarea totală cumulată a celor două contracte, fără mentenanță, depășește 15 milioane de euro.

După sosirea în România, locomotivele vor fi preluate de operatori și vor fi colantate cu logo-urile acestora. Contractele semnate includ și asigurarea mentenanței materialului rulant pe o perioadă de opt ani de zile, dar și școlarizarea mecanicilor de locomotivă.

Modelul Siemens Smartron, garanția fiabilității ridicate

Locomotiva Siemens Smartron este disponibilă exclusiv într-o versiune standard preconfigurată, care asigură o funcționare eficientă din punct de vedere al costurilor și fiabilitate ridicată pentru clienți. Modelul Smartron este disponibil în Germania din luna martie 2018 și se bazează pe componente dovedite ale locomotivei Vectron, care și-a demonstrat deja fiabilitatea în peste 220 milioane de kilometri de serviciu. Smartron are un ecartament standard de 1.435 de metri și cântărește aproximativ 83 de tone. Locomotivele Smartron pentru Bulgaria și România funcționează pe sistemul de alimentare cu curent alternativ de 25 kV și sunt echipate cu sistemul de control al trenului PZB. Locomotiva este livrată în culoarea standard „Capri Blue”.

E-P Rail, cifră de afaceri de peste 70 milioane de euro

E-P Rail SRL este o companie din România cu capital social integral privat care are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe transportului feroviar. Compania a fost înființată în anul 2013 și are subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria și Germania.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor Publice, compania a avut în 2018 o cifră de afaceri de 363,26 milioane de lei, echivalentul a peste 70 milioane de euro, și un profit net de 2,4 milioane de lei.

Unicom Tranzit are aproape 1.000 de salariați

Unicom Tranzit este un operator feroviar privat și expeditor de marfă care activează în România din anul 1994. Societatea face parte din grupul de companii Unicom Group.

VEZI OFERTA DE LOCURI DE MUNCĂ A UNICOM TRANZIT DE PE SITEUL CFiR.ro DÂND CLICK AICI

Pe plan regional, societatea are acorduri de colaborare cu operatorii feroviari de stat din Serbia, Ucraina și Moldova și cu operatori privați din Ungaria și Bulgaria, ceea ce îi conferă un important rol de liant pentru traficul feroviar care tranzitează Sud-Estul Europei, se precizează pe site-ul oficial al companiei.

În 2018, societatea a avut o cifră de afaceri de 172,75 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 35 milioane de euro, un profit net de 3,2 milioane de lei și 975 de salariați.