luni, decembrie 2, 2024
spot_img

Prima locomotiva pentru Azerbaidjan, livrata de Alstom

Compania Alstom a livrat prima locomotiva de marfa Prima T8 „AZ8A” din cele 40 de astfel de vehicule care vor circula pe ruta regionala Baku-Tbilisi-Kars pentru Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY). Locomotiva a fost fabricata de joint-venture-ul EKZ in Astana, Kazahstan. Alstom va efectua testele de validare pe reteaua de cale ferata din Azerbaidjan in urmatoarele luni.

Clasa Prima, dezvoltata de Alstom, acopera toate segmentele pietei de locomotive de la transport de mare tonaj, transport marfuri, transport pasageri, la locomotive de manevra si utilaje de lucru. AZ8A este o locomotiva Prima de mare tonaj dezvoltata pentru Azerbaidjan. Aceasta are la baza locomotivele KZ8A aflate in prezent in serviciu in Kazahstan, dar si specificatiile tehnice solicitate de ADY. In plus, locomotiva este in conformitate cu standardele si specificatiile GOST. Pana in prezent, au fost vandute peste 3.000 de locomotive Prima (peste 4.200 de sectiuni) in intreaga lume incepand cu anii 90.

Avand opt osii, locomotiva Prima T8 este cea mai puternica locomotiva electrica din lume. Acest model este o locomotiva de marfa cu doua sectiuni capabila sa tracteze pana la 9.000 de tone si sa atinga o viteza de 120 de km/h, cu o putere continua de 8,8 Megawatt. Locomotiva AZ8A este proiectata sa circule la intervale de temperatura de -25°C pana la 50°C. Necesita intretinere minima si ofera un nivel ridicat de fiabilitate si costuri scazute pe intreaga durata de viata datorita designului sau modular.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole