Se împlinesc 52 de ani de când a plecat prima locomotivă electrică din Gara de Nord din București

15 februarie 2021

Astăzi, 15 februarie 2021, se împlinesc 52 de ani de când a plecat prima locomotivă electrică din Gara de Nord din București.

prima locomotivă electrică din Gara de Nord

”Un punct de referință în istoria CFR, indiferent de valențele pe care istoria le-a căpătat la un moment dat. Astăzi, dragi prieteni feroviari se împlinesc 52 de ani de când a plecat din Gara de Nord din București primul tren remorcat de o locomotivă electrică. Pentru prima dată, la 15 februarie 1969, pleca din București Nord primul tren de călători remorcat de o locomotivă electrică. Tot atunci a fost dată în exploatare linia electrificată de pe secția București – Brașov. În imagine, primul tren remorcat de o locomotivă electrică în frunte cu EA 021, printre primele produse la Electroputere Craiova. Despre prima locomotivă care a remorcat primul tren electric între București-Braşov… 060-EA-021 a făcut serviciu între anii 1968 şi 1999, aparținând Depoului Brașov. A fost retrasă din serviciu în anul 1999. A fost tăiată în parcul rece de la Ciceu în anul 2003. Sursa foto: Revista CFR 1970, Centru de documentare și publicații tehnice 1970”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook CFR – Istorie și cotidian.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

60 de ani de la primul stâlp de electrificare și 52 de ani de când a plecat prima locomotivă electrică din Gara de Nord

Pe 27 decembrie 2020 s-au împlinit 60 de ani de la montarea primului stâlp de electrificare la Căile Ferate Române, în stația Predeal. Linia București-Predeal a fost prima electrificată din România.

În anul 1967 prima locomotivă electrică 060-EA, fabricată sub licență ASEA, ieșea de pe porțile uzinei “Electroputere” din Craiova (care realiza cutia, echipamentul electric și montajul general). Construcția metalică a boghiurilor era realizată la ICM Reșița. Locomotiva electrică 060-EA era la acea vreme printre cele mai moderne locomotive europene.

În momentul de față, aproximativ 40% din rețeaua de cale ferată din România este electrificată.