spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

GALERIE FOTO Romania Euroest a pus în funcțiune prima locomotivă electrică a Conpet

Prima locomotivă electrică a Conpet, realizată de Romania Euroest a fost pusă în funcțiune la Rampa Bărbătești din județul Gorj.  

Este vorba de locomotiva electrică – LEA, realizată de Romania Euroest SA în colaborare cu partenerii săi, INDA Craiova SRL, Reșița Reductoare SA și Tehnoind SRL la cererea Conpet SA Ploiești.

Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 și a inclus la Rampa Bărbătești, pe lângă lucrările de reparație și transformare a vehiculului, modernizarea instalației electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei LEA, precum și  instruirea personalului cu responsabilități în siguranța circulației pentru operarea acestui tip de locomotivă.

Prima locomotivă electrică a Conpet, destinată serviciului de manevră

Locomotiva electrică cu acumulatori este destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maximă de 30 km/oră. Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion ce se dimensionează conform aplicației pentru care se utilizează locomotiva, autonomia fiind între 12 și 24 de ore. Încărcarea bateriilor se face de la o sursă exterioară de 3×400 V 50 Hz dimensionată corespunzător capacității bateriilor, durata de încărcare de la 20% la 100% fiind de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva.

Aceasta se poate configura cu sau fără cabină de conducere. Pentru creșterea autonomiei și pentru îmbunătățirea performanțelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid, se arată pe site-ul companiei producătoare.

Conpet Ploiești, profit în creștere

Profitul Conpet Ploiești, transportatorul național de țiței prin conducte și pe calea ferată, a fost în primul semestru de 31,78 milioane de lei, în creştere de aproape 2% faţă de semestrul 1 din 2019 (31,18 milioane lei), după cum a anunțat recent Club Feroviar.

Cifra de afaceri s-a ridicat la 204,03 milioane de lei, în primele şase luni, în creştere cu 1,7% comparativ cu primul semestru din 2019 (200,61 milioane de lei). Cantitatea totală transportată în perioada ianuarie–iunie 2020 a fost de 3,439 milioane de tone, mai mare cu 10.000 de tone faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 (+0,3%).

În semestrul I 2020, cantitatea transportată pe subsistemul de transport import a crescut cu 2.000 de tone (0,1%), în timp ce cantitatea transportată pe subsistemul ţară a crescut cu 8.000 tone (0,5%). Din totalul de 1,742 milioane tone de ţiţei, gazolină şi condensat, provenite din producţia internă, care au fost transportate şi livrate către rafinării în semestrul I din 2020, cantitatea de 587.000 de tone s-a transportat pe calea ferată (33,7%).

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole