
Reteaua de transport cu metroul din capitala sarba va fi construita in etape, iar prima dintre acestea este programata sa inceapa in 2020. Anuntul a fost facut odata cu adoptarea de catre Municipalitate a Planului General de Reglementare a Transportului Feroviar din Belgrad.
“Potrivit acestui Plan, se vor construi doua linii de metrou si patru linii de transport feroviar suburban (denumite BG Voz), toate fiind integrate intr-un singur sistem.
Costul pentru prima linie de metrou este estimat la 1,3 miliarde de euro, in timp ce intregul proiect (pentru cele doua linii de metrou) este estimat la un cost de 4 miliarde de euro”, a precizat Goran Vesic, viceprimar al orasului Belgrad.
Lungimea primei linii de metrou, de la statia Makisko Polje pana la statia Panchevachki Bridge, va fi de 22,5 kilometri. Lungimea celei de-a doua linii de metrou va fi de 19,8 kilometri. Companii straine, inclusiv din Franta si Rusia, vor lua parte la acest proiect. Municipalitatea prognozeaza ca lucrarile pentru reteaua de metrou vor dura 7 ani, ceea ce inseamna ca reteaua va fi complet operationala in 2027.
Prin construirea retelei de metrou se va asigura si conexiunea cu aeroportul “Nikola Tesla”.
In plus, Municipalitatea anunta si ca va fi extinsa reteaua de tramvai catre Zemun, Makisko Polje, via centrul orasului. In acest sens, au fost deja pregatite studii de fezabilitate.
Belgrad are o populatie de peste 1,6 milioane de locuitori, fiind in acelasi timp, dupa numarul populatiei, cel mai mare oras european fara o retea de transport rapid pe sina.