spot_img
joi, octombrie 21, 2021
spot_img

BREAKING Unic ofertant la prima licitație feroviară din PNRR. A doua oară a fost cu noroc

După ce precedenta procedură fusese anulată din lipsă de oferte, prima licitație feroviară din PNRR a fost reluată și miercuri după-amiază a fost anunțat rezultatul: este un singur ofertant. Este vorba despre licitația lansată de Primăria Reșița, pentru întocmirea studiului de fezabilitate de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița, în valoare de 3,3 milioane de euro. Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen.

La finele lunii august, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul „Prestări servicii de elaborare a Studiului de prefezabilitate, a Studiului de fezabilitate, întocmire a documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmire a documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027, în vederea realizării obiectivului de investiție <Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră>”.

Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui finalizat în termen de 18 luni (dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022), este de 16.370.000 lei, echivalentul a peste 3,3 milioane de euro.

Metroul SA, ofertant unic la prima licitație feroviară din PNRR

De această dată, până la termenul limită 28 septembrie (marți), ora 15,00, a fost depusă o ofertă, potrivit informațiilor actualizate miercuri în sistemul electronic de achiziții publice. Este vorba de compania bucureșteană Metroul SA. În SEAP nu sunt informații privind eventuali subcontractori declarați.

Evaluarea tehnică și cea financiară au ca termen de finalizare data de 23 decembrie 2021, ora 18,00.

Prima încercare a eșuat din lipsă de ofertanți

Procedura de achiziție nu este la prima încercare. Cea lansată la mijlocul lunii iunie a fost anulată din lipsă de ofertanți.

Pentru licitația cu același obiect și cu aceeași valoare estimată, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare era data de 21 iulie 2021, ora 15,00. Numai că până la termenul limită nu a fost depusă nicio ofertă, potrivit informațiilor din SEAP.

Modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara, cuprinsă în PNRR

În Planul Național de Redresare și Reziliență al României aprobat recent de Comisia Europeană sunt prevăzute două tronsoane de cale ferată propuse pentru reînnoire: București-Pitești și Reșița-Voiteni.

Aceste două proiecte sunt planificate a fi operate cu trenuri cu hidrogen, nefiind astfel necesară electrificarea acestora. Traficul aferent acestor rute este unul de pasageri, în special de tip navetă, serviciu care se poate efectua cu trenuri de tip H-EMU sau B-EMU, electrificarea fiind un proces mai lung și costisitor financiar, nefiind justificat în acest moment, se precizează în document.



PNRR, aprobat de Comisia Europeană cu prilejul vizitei Ursulei von der Leyen la București

prima licitație feroviară din PNRRComisia Europeană a aprobat luni Planul Național de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) al României, care valorează 29,2 miliarde de euro. Aprobarea documentului a fost anunțată cu prilejul vizitei la București a președintei CE, Ursula vor der Leyen.

Proiectele finanțate trebuie finalizate până în 2026. „Această finanțare va sprijini implementarea investițiilor cruciale și a măsurilor de reformă subliniate în Planul de Redresare și Reziliență al României. Va juca un rol crucial în permiterea României să iasă mai puternică din pandemia de Covid-19”, se arată într-un comunicat al Comisiei.

Principalele proiecte feroviare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sunt următoarele:

– 311 km de cale ferată modernizată

– 110 km de cale ferată electrificată

– 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare

– 12,7 km de rețea nouă de metrou

– 32 de trenuri noi de metrou

Sectorul de transport din PNRR are o finanțare de 7,62 miliarde de euro.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole