sâmbătă, aprilie 13, 2024
spot_img

Prim pas pentru modernizarea magistralei M2 de metrou

Ministerul Transporturilor a avizat documentația necesară pentru lucrările de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători pe Magistrala 2 Berceni-Pipera, din București. Modernizarea Magistralei M2 de metrou va începe cât de curând.
A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, 𝗠𝟮 𝗕𝗲𝗿𝗰𝗲𝗻𝗶 – 𝗣𝗶𝗽𝗲𝗿𝗮, potrivit unui anunț al secretarului de stat Irinel Scrioșteanu pe Facebook.

Modernizarea magistralei M2 de metrou, prim pas

Avizarea este un prim pas pentru modernizarea magistralei. Au fost obținute certificatul de urbanism și avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de execuție a investiției este de 48 de luni. Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor, afirmă demnitarul.
Magistrala M2 Berceni – Pipera străbate Capitala de la sud la nord, pe traseul Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu, având o lungime de 18,68 km și 14 stații.
Lucrările vizează:
  • creșterea vitezei de circulație;
  • creșterea frecvenței de operare;
  • reducerea duratei de deplasare cu metroul;
  • diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere;
  • înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale;
  • înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți;
  • reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați;
  • înlocuirea aparatelor de cale;
  • refacerea impermeabilizării construcției subterane;
  • schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul;
  • înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare;
  • înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate.

Acum trei ani licitația de modernizare a Magistralei 2 a fost anulată

Valoarea totală a investiției este de 986.582 mii de lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
„Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗺𝗼𝗱𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului”, spune Irinel Scrioșteanu.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole