vineri, iulie 12, 2024
spot_img

Expert în management. Preoteasa vrea trenuri mai puține, dar aceiași bani de la buget

Traian Preoteasa vrea trenuri mai puține. Directorul General al CFR Călători a trimis la ARF o solicitare de reducere a trenurilor operate, compensate de la buget, pe motiv că pe unele dintre acestea ponderea călătoriilor frauduloase ajunge și la 50%.

Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a trimis Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) o solicitare de reducere a trenurilor operate, compensate de la buget, pe motiv că pe unele dintre acestea ponderea călătoriilor frauduloase ajunge și la 50%.

Pentru a justifica solicitarea sa, CFR Călători invocă un așa-zis „studiu” pentru „adaptarea la condițiile de piață”, realizat de Direcția de marketing a operatorului. CFR Călători invocă faptul că pe anumite regionale numărul călătorilor rău platnici atinge și 50% (de exemplu, Regionala Constanța) și că aceste reduceri ar permite și o reducere a cheltuielilor.

Compania mai invocă gradul redus de utilizare a trenurilor propuse spre anulare și atașează solicitării situația trenurilor de anulat înaintată de regionale.

Solicitarea CFR Călători respinsă de ARF

 

Într-o adresă consultată de Club Feroviar, conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară respinge, cel puțin pentru prezent, luând în calcul actuala argumentație a operatorului, solicitarea acestuia.

Studiul de marketing prezentat nu e însușit de conducerea companiei, nu face referire la nevoile publicului călător, la competiția în domeniu cu ceilalți operatori, nu include analize ale conjuncturii economice, politice, sociale pentru zonele operate de trenurile anulate.

Studiul are inadvertențe precum momentele de referință diferite luate în calcul pentru diferite regionale, numerele diferite privind trenurile în analizele regionalelor și în analiza de marketing a CFR Călători.

Gramatică (de)generativă la CFR Călători

Argumentația CFR Călători include pasaje neinteligibile de genul „publicul călător de la aceste trenuri, în proporție de 50% este format din călători rău platnici, pentru care personalul de tren emite legitimații de călătorie pe motiv copil”.

CFR Călători nu precizează măsurile luate pentru a nu ajunge la anularea trenurilor sau cu referire la schimbarea orarului de circulație în weekend.

Mandatul lui Traian Preoteasa la șefia CFR Călători se caracterizează printr-o politică de anulare a multor trenuri de călători. Dacă un operator anulează un tren ARF nu îi mai plătește compensația și teoretic îi aplică și o amendă egală cu valoarea acesteia. Spunem teoretic, căci încă nu știm care e valoarea amenzilor aplicată de ARF operatorilor sau dacă au fost aplicate.

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a emis, pe 28 decembrie 2023, o adresă prin care le cerea șefilor de regionale să recurgă la anulări de trenuri în 2024. De asemenea, în numele ”optimizării activității”, se solicita ”încadrarea strictă în norma lunară” pentru personalul operatorului feroviar de stat. Adică zero ore suplimentare, inclusiv pentru mecanici. Club Feroviar a prezentat lunile trecute propunerile de reducere a trenurilor, înaintate de Regionale conducerii centrale pe baza solicitării acesteia.

Traian Preoteasa a cerut aplicarea unor măsuri care să ducă la optimizarea activității societății. ”Cadrul legislativ incident coroborat cu optimizarea activității pentru anul 2024 conduc la impunerea unor măsuri stricte în ceea ce privește utililizarea forţei de muncă, cât şi a materialului rulant. Astfel, fără a fi limitative, se instituie în sarcina directorilor SRTFC 1-8 şi a șefilor Divizie următoarele măsuri:

(…) Optimizarea turnusurilor de material rulant în corelaţie strictă cu cerințele de trafic (retrasare trenuri, suprimare opriri, anularea trenurilor cu utilizare redusă etc) (…).

CFR Călători vrea doar banii, nu și obligația

Trebuie remarcat și faptul că CFR Călători încasează cele mai mari compensații dintre operatori tocmai pe motiv că prestează un serviciu public care deseori îi este dezavantajos. Astfel, potrivit unuia dintre ultimele acte adiționale semnate cu ARF, CFR Călători încasează 44,73 lei tren-km (32,81 lei tren-km în primul act aditional, o creștere masivă) în condițiile în care Astra Trans Carpatic primește puțin peste 31 de lei pe tren-km, iar Softrans, operator ce deține trenuri nepoluante noi, electrice, încasează doar 35,35 lei pe tren-km.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole