miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

DOCUMENT Țara IT-iștilor, 2025. Preoteasa s-a mâniat pe STB că emite bilete în format electronic

Caz incredibil într-un stat din Uniunea Europeană a anului 2024, care mai este supranumit și ”țara IT-iștilor”. Șeful uneia dintre cele mai mari companii s-a supărat nevoie mare că o altă societate, tot de stat, emite abonamente și bilete în format electronic. Acesta este motivul pentru care Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, vrea să denunțe unilateral convenția privind titlurile de călătorie metropolitane integrate.

Club Feroviar a dezvăluit ieri cum șeful operatorului feroviar de stat Traian Preoteasa îi sfidează atât pe bucureșteni și pe ilfoveni, cât și pe șeful să direct, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

V-am prezentat o adresă trimisă de directorul CFR Călători către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (TPBI), prin care amenința că se retrage, începând cu data de 17 februarie 2025, din convenția stabilită prin Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 66 din 15 februarie 2022 privind aprobarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov. Ordin emis de Sorin Grindeanu, căci tot el era ministru la vremea respectivă.

Ieri nu am avut documentul prin care Traian Preoteasa explica motivele deciziei sale, însă între timp l-am obținut și suntem în măsură să vă prezentăm ce conține. Explicațiile sunt halucinante de-a dreptul.

Șeful CFR Călători nu vrea bilete în format electronic, ci doar pe card

Este vorba de o adresă trimisă la finele anului trecut, mai exact pe 17 decembrie 2024, către directorul general al Societății de Transport București, Daniel Istrate, și spre știința Metrorex, a Transferoviar Călători (celălalt operator care are trenuri pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă), a Direcției de Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor și a Autorității pentru Reformă Feroviară. În paranteză fie spus, adresa ar fi trebuit să ajungă și la Serviciul de Transport Voluntari, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport Buftea, ceilalți operatori care sunt parte a convenției sus-menționate.

”Ca urmare a faptului că în ultima perioadă s-au înregistrat mai multe sesizări, inclusiv transmise de societatea dvs., prin care unii clienți reclamă faptul că întâmpină probleme în tren la verificarea titlurilor de călătorie metropolitane de tip abonament (valabil STB şi tren), emise în format digital, vă informăm că în conformitate cu obligaţiile părţilor prevăzute la art. 6 din Convenția privind emiterea, comercializarea şi decontarea titlurilor de călătorie metropolitan, la pct.6.1. este stipulat că:

<6.1. STB și Metrorex SA vor vinde toate titlurile de călătorie existente în anexa 1 pe carduri proprii>.

În cadrul convenției nu este stipulată opţiunea ca STB SA şi Metrorex SA să comercializeze titluri de călătorie metropolitane integrate în format digital, ci doar pe suport fizic, respectiv pe cardurile proprii”, se arată în epistolă.

Preoteasa se plânge că nu are acces la softurile aplicațiilor

Tot aici se precizează faptul că în ultima perioadă, la verificarea călătorilor din trenurile spre şi dinspre Aeroport, au fost identificate mai multe titluri de călătorie metropolitane integrate de tip abonament lunar, emise în format digital prin mai multe aplicaţii diferite. Este vorba de aplicaţia 24 Pay ”de care am fost informaţi verbal şi pentru care s-au purtat anumite discuţii tehnice, cât şi prin aplicaţia proprie STB <biletTB> despre care CFR Călători nu a fost informată, contrar prevederilor de la cap. 5 pc. 5.4 din Convenția mai sus-menţionată”.

În scrisoarea către Daniel Istrate, Traian Preoteasa se plânge că nu are acces la softurile acetor aplicații.

”Ca urmare a aspectelor prezentate anterior, vă informăm că SNTFC CFR Călători recunoaşte numai titlurile de călătorie metropolitane integrate emise pe suport fizic de tip card (…), iar sesizările călătorilor privind aspectele menţionate în prezenta vor fi redirecţionate STB SA în vederea analizării şi soluţionării”, se mai arată în document.

Să facem bilete pe carton, ca pe vremuri, să nu mai fie probleme!

În finalul acestuia, șeful CFR Călători se plânge și de faptul că tarifele percepute pentru titlurile de călătorie metropolitane au rămas la aceeaşi valoare din februarie 2022, în condiţiile în care tarifele pentru călătoria pe calea ferată (bilete si abonamente) au fost majorate până în prezent în două etape, cu un procent final de peste 13%.

Ce comentarii să mai facem? Poate doar că Traian Preoteasa ar fi mult mai mulțumit dacă biletele s-ar emite ca pe vremuri, doar pe carton, care apoi să fie compostat cu cleștele de către controlorul de bilete de la CFR.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole