joi, februarie 22, 2024
spot_img

EXCLUSIV Preoteasa negociază de două luni cu Simion. Cât AUR s-a dat pentru Trenul Unirii

De la o vreme încoace, partidul AUR, condus de George Simion, inundă rețelele de socializare cu un îndemn pentru susținătorii săi, pe care-i invită să meargă de 1 Decembrie la Alba Iulia cu Trenul Unirii. Garnitura a fost închiriată de partid de la CFR Călători, operatorul feroviar de stat condus de Traian Preoteasa, susținut de PNL. Responsabilii CFR Călători refuză să spună cât a plătit partidul lui Simion pentru închirierea trenului și, în general, să dea orice fel de detalii. Vă dăm noi toate detaliile.

UPDATE. Suma plătită către CFR Călători de partidul AUR pentru închirierea Trenului Unirii este de 169.991,50 lei, a precizat pentru Club Feroviar, miercuri seara, George Simion. Suma este echivalentă cu 34.154 de euro, deci mult mai mult decât valoarea percepută în alte cazuri.

”În acest an vă invit și pe voi, români patrioți, să mergem împreună la Alba Iulia cu Trenul Unirii de la București și să strigăm într-un glas <Trăiască România Mare>”. Acesta este îndemnul postat de George Simion pe Facebook, ilustrat cu un tren personalizat cu culorile drapelului național.

Locomotivă rusească la Trenul Unirii din România

Trenul UniriiÎn treacăt fie spus, trenul din imagine pare mai degrabă a fi unul rusesc sau din spațiul ex-sovietic, decât unul al CFR Călători. De altfel, acest lucru a fost sesizat și de unii utilizatori de Facebook, care au și comentat la postarea liderului AUR: ”Locomotiva din mesajul vostru e modelul M62, poreclit Mașka, de producție sovietică. Nu a circulat niciodată în România pe vreun tren de-al CFR”.

De fapt, partidul AUR nu a închiriat trenul din Rusia, ci din România, de la SNTFC CFR Călători. Atât locomotiva, cât și vagoanele.



Secretomanie la CFR Călători

directorul general al CFR Călători Mersul Trenurilor 2023-2024 Mandatul lui Preoteasa pierderile CFR MarfăÎn virtutea faptului că CFR Călători este o societate de stat și care primește compensații (subvenții) de la stat, Club Feroviar a trimis o solicitare oficială în care a cerut detalii despre această închiriere de material rulant.

Am pus următoarele întrebări:

– În mediul online, partidul AUR distribuie informația potrivit căreia a închiriat un tren pentru noaptea de 30 noiembrie/1 Decembrie 2023, denumit ”Trenul Unirii”, care va circula pe ruta București-Alba Iulia. A făcut partidul AUR solicitare la SNTFC CFR Călători pentru închirierea de material rulant?

– A fost aprobată solicitarea? Pentru câte vagoane? Pentru ce sumă?

– Care va fi programul de circulație al trenului?

Răspunsul a fost unul ”la mișto” și fără a lămuri niciun aspect dintre cele cerute de noi: ”CFR Călători este operatorul național de transport feroviar de călători a cărei activitate principală este furnizarea de servicii de transport feroviar de călători în cadrul unui contract de servicii publice. De altfel, orice operator de transport feroviar de călători poate opera și trenuri pe baza unor comenzi ferme în corelație cu normele, legislația, dispozițiile, reglementările în vigoare”.

George Simion: ”Mi-au cerut chiar mult”

protest la STB
Liderul AUR s-a remarcat prin agitarea spiritelor în rândul sindicatelor

Dacă nu am putut afla nimic de la CFR Călători, l-am sunat pe George Simion, care a confirmat că garnitura este închiriată de la operatorul feroviar de stat.

”Acum vreo două luni am început discuțiile cu cei de la CFR Călători, pentru a închiria trenul. Mi-au cerut chiar mult”, ne-a spus liderul AUR. Întrebat cât anume a plătit, George Simion a spus că nu are la îndemână documentul cu suma, dar că va reveni telefonic pentru a o preciza, lucru care nu s-a întâmplat până la publicarea acestui articol.

L-am întrebat și dacă el personal va călători cu Trenul Unirii de la București la Alba Iulia, împreună cu susținătorii săi. ”O să fie la Râmnicu Vâlcea, dar voi merge cu mașina și voi prinde trenul undeva pe traseu. Probabil că la Blaj mă voi urca”, a spus el.



Locomotivă plus cinci vagoane seria 21-87

FOTO Tehmin Brașov

Am sunat și la numărul de telefon din ”reclama” făcută de AUR Trenului Unirii și am cerut detalii. Așa am aflat că tariful pentru o călătorie dus-întors București-Alba Iulia este de 100 de lei de persoană, iar pentru copii și pensionari – doar 50 de lei. Banii se pot plăti online pe site-ul partidului AUR, prin aplicația AUR sau cash la organizația de sector a partidului, pentru cei care nu se pricep la plățile prin internet.

Tot așa am aflat că trenul va fi compus din locomotivă și cinci vagoane cu câte 84 de locuri fiecare, descriere care corespunde vagoanelor seria 21-87 din parcul activ al SNTFC CFR Călători. Trenul va pleca în noaptea de joi spre vineri din Gara de Nord din București, la ora 00,00 și este programat să sosească la Alba Iulia la ora 8,00 a zilei de vineri, 1 Decembrie. La întoarcere, trenul va pleca din stația Alba Iulia la ora 18,00 și va ajunge la București undeva în jurul orei 1,30-2,00 dimineața.

Tarif de dumping la Trenul Unirii

bugetul CFR SA pe 2023 prime de Paști în sectorul feroviar Borsetă cu bani drepturile salariale câștigate în instanță Amânarea Statutului feroviarilor Salariile la CFR Scandalul sindical de la Constanța salariile la CFR Călători protest la CFR Bilanțul lui Nicușor Dan salariile la CFR SA exproprieri suplimentare pe Coridorul IV creşterea salariului minimDurata călătoriei este una bună pentru rețeaua feroviară din România. Spre comparație, trenul IR 1835 al CFR Călători străbate distanța respectivă în 10 ore și 19 minute. Un timp de parcurs mai bun decât al trenului special îl scoate doar IC 531, care ajunge la destinație în 7 ore și 9 minute.

Și prețul biletului, de 100 de lei dus-întors, este unul bun, ținând cont de faptul că un bilet doar dus București-Alba Iulia costă 109 lei la Interregio și 125 de lei la InterCity. Făcând calculul la numărul de 420 de locuri din cele cinci vagoane închiriate de AUR, rezultă că încasările partidului lui George Simion ar putea fi de 42.000 de lei, adică aproape 8.500 de euro.

Închirierea unui tren de acest fel ar trebui să coste 18.000-19.000 de euro

Cât a dat AUR pe închirierea trenului rămâne un mister, în lipsa unor informații oficiale în acest sens care să fie oferite fie de partid, fie de operatorul feroviar de stat.

Două surse independente din sistemul feroviar au declarat însă pentru Club Feroviar că închirierea unui astfel de tren costă undeva pe la 18.000-19.000 de euro. ”Cel mai mult costă trasa. Fiind vorba de o trasă suplimentară, CFR SA percepe undeva la 185% din TUI (tariful pentru utilizarea infrastructurii – n.red.), deci plătești practic de două ori”, a explicat una dintre surse.

Dacă acest tarif oarecum standard i-a fost aplicat și lui George Simion pentru Trenul Unirii, rezultă că partidul AUR a rămas cu o ”gaură” în buget de vreo 10.000 de euro, diferența între costul închirierii garniturii și suma maximă pe care o poate obține din vânzarea biletelor (asta în cazul în care toți călătorii sunt adulți și nu sunt pensionari).

Întrebări rămase fără răspuns

Una peste alta, se pune în mod firesc întrebarea de ce responsabilii SNTFC CFR Călători refuză să comunice public suma pe care au încasat-o pentru închirierea trenului către partidul condus de George Simion. În condițiile în care nu este vorba de o companie privată, ci de una de stat, cu pierderi uriașe, suportate de toți românii, și cu compensații (subvenții), și acestea suportate tot de contribuabilul român.

Apoi, operatorul feroviar de stat se confruntă cu o criză acută de material rulant – vagoane și locomotive – care abia ajung (de multe ori nu ajung) pentru îndeplinirea Contractului de servicii publice, adică pentru transportul călătorilor obișnuiți cu trenurile regulate. Și atunci, de unde acest brusc excedent de material rulant pentru a satisface ambiția unui lider politic, care nici măcar nu face parte din coaliția guvernamentală?

Locomotivele CFR Călători, majoritatea ajunse la vârste venerabile, se defectează când ți-e lumea mai dragă, iar curățenia din vagoane lasă mult de dorit. Cu toate acestea, societatea condusă de Traian Preoteasa preferă să închirieze material rulant către lideri politici. Sigur, se poate spune că închirierea acestui tren va aduce bani în bugetul CFR Călători, și așa peticit. Numai că, pentru a-l parafraza pe fostul premier Florin Cîțu, ”românii trebuie să știe”. Mai ales cât.

Trenul lui George Simion ar putea fi oprit de greva lui Grigore Mare

Declanșarea grevei generale la CFR salariile la CFR Călători greva la CFR canicula la CFR Călători trenurile pentru refugiați Ucraina-România salvarea societăţilor feroviare cotizația la sindicat acțiuni de protest la CFR electricieni în trenuri negocierile pentru CCM la CFR sunt trenuri aglomerate la CFR Călători CFR Călători vrea să cumpere automotoare sindicaliștii feroviari despre Rovana PlumbRămâne de văzut dacă trenul tocmit de George Simion chiar se va pune în circulație. Asta pentru că el ar putea fi afectat de greva generală pe care ar putea-o declanșa Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, condusă de Grigore Mare.

Intarea sau nu în grevă generală depinde de adoptarea sau nu de către Guvern în ședința de azi a unui Memorandum prin care societățile feroviare să fie scutite de aplicarea unor privederi din Legea 296/2023, numită și Legea austerității.

Ultimele Articole