miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

DOCUMENT Preoteasa instruiește mecanicii cum să se ferească de hoții de locomotive

După ce Grup Feroviar Român s-a fript cu furtul de locomotivă din stația Medgidia, CFR Călători suflă și-n iaurt. Directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, a emis o dispoziție prin care îi instruiește pe mecanici și pe alți ceferiști cum să se ferească de hoții de locomotive.

Dispoziția șefului CFR Călători a fost emisă joi, 11 mai 2023, și afișată azi în depourile sale.

hoții de locomotive”Personalul de locomotivă va fi prelucrat să nu permită accesul peroanelor care nu au acest drept (pasionați feroviari etc), în staționare sau în mers, în cabinele de conducere sau în sala mașinilor materialului rulant motor (locomotive și automotoare – n.red.). Personalul de locomotivă care prin trunus are prevăzută activitatea de supraveghere a materialului rulant motor la capete de secții va fi reprelucrat să acorde importanța cuvenită acestei activități. Începând cu dată imediată, personalul cu atribuții de control din din cadrul SRTFC (sucursalele regionale de transport feroviar de călători – n.red.) 1-8 va verifica, cu ocazia programului de control la capete de secții, modul în care se face asigurarea locomotivelor/automotoarelor împortiva pătrunderii de persoane străine în interiorul acestora și va stabili măsuri de remediere, în funcție de constatări”, se arată în dispoziția semnată de directorul general Traian Preoteasa.

În același document, pe care vi-l prezentăm în facsimil, se precizează faptul că aceste măsuri nu sunt limitative și că fiecare regională a CFR Călători poate da și alte dispoziții în scopul prevenirii producerii de accidente și incidente feroviare. În dispoziție se precizează și persoanele care sunt responsabile de aplicarea dispozițiilor menționate anterior pentru a se feri de hoții de locomotive.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Instrucțiunile 201 interzic accesul în locomotivă al persoanelor care nu au acest drept

Aceste dispoziții nu sunt chiar noi, ele fiind cuprinse, sub o altă formă, în legislația în vigoare în domeniul transporturilor pe calea ferată.

Mai exact, astfel de limitări sunt cuprinse în Instrucțiunile nr. 201 din 23 noiembrie 2006 pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar, emise de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului și publicate în  Monitorul Oficial nr. 23 bis din 15 octombrie 2007.

Iată ce se stipulează în acest act normativ la articolul 12, litera k: ”Personalului de locomotivă îi este interzis: (…) să permită accesul pe locomotivă a personalului care nu are acest drept, conform prezentelor instrucțiuni și reglementărilor specifice în vigoare”. De asemenea, prin aceleași Instrucțiuni mecanicul este obligat să asigure locomotiva prin încuiere, așa cum a declarat, în emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

Doar că foarte puține locomotive, inclusiv ale CFR Călători, au încuietori, așa că există un risc mare ca incidentul de la Medgidia să se repete.

Tânărul de la Medgidia a furat locomotiva și voia să se ducă cu ea la Palas

lucrări la calea ferată pe M800 demolează clădirea CED Medgidia Est locomotivă defectă scandal în tren la Medgidia
FOTO cu rol pur ilustrativ

Club Feroviar a dezvăluit miercuri că un tânăr fără legătură cu calea ferată s-a suit în cabina de conducere la unei locomotive GFR, punând-o în mișcare în stația Medgidia.

Incidentul a survenit miercuri la orele după-amiezii și nu s-a soldat cu victime sau distrugeri. Incidentul se putea însă termina dezastruos, de exemplu în cazul în care locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a unui alt tren de călători sau marfă.

Tânărul a intrat în cabina de conducere a unei locomotive remizate a GFR,  a ridicat și conectat pantograful, după care a pus vehiculul în mișcare. Locomotiva a talonat două aparate de cale, ajungând pe o altă linie unde s-a oprit.

Hoțul de locomotivă s-a și filmat în cabina de conducere. Tânărul a fost reținut de Poliția TF Medgidia, iar în fața oamenilor legii și-a recunoscut fapta și a spus că voia să ducă locomotiva la o distanță de 30 de kilometri, la Palas Constanța.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole