luni, mai 20, 2024
spot_img

Florin Spătaru cere prelungirea liniei ferate din Portul Galați cu ecartament rusesc

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, îi va cere omologului său de la Transporturi, Sorin Grindeanu, prelungirea liniei ferate din Portul Galați cu ecartament rusesc, redată circulației săptămâna trecută.

Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă după o serie de lucrări de reparaţii executate în regim de urgenţă de către CFR SA, în regie proprie.

Pe 6 iulie, o locomotivă a circulat lent, în probe, pe această linie de cale ferată care este vitală pentru asigurarea transportului de cereale dinspre Ucraina via republica Moldova, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Pe această linie nu au mai circulat trenuri de marfă cu ecartament larg de aproximativ 15-20 de ani, iar anul ultimelor reparaţii a fost 1989. Ecartamentul rusesc are 1.524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, care este de 1.435 milimetri.



Prelungirea liniei ferate din Portul Galați va tripla capacitatea de descărcare

„Galaţiul va fi un pol în asigurarea legăturii feroviare şi rutiere în zona portuară între Republica Moldova şi Ucraina şi restul Europei. Un nou proiect de infrastructură feroviară ar putea eficientiza şi mai mult transportul de marfă dinspre Ucraina, spre Galaţi, implicit spre Europa: Prelungirea liniei de cale ferată largă din Portul Bazin Nou din Galaţi cu aproximativ 600 ml, o investiţie care se adaugă la modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament larg, ce a fost dată în folosinţă acum trei zile. Voi discuta, săptămâna viitoare, cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre implementarea urgentă a acestui proiect, întrucât este nevoie de preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict. În plus, această investiţie ar putea contribui atât la dezvoltarea transportului multimodal, cât şi la asigurarea fluxurilor de mărfuri către Portul Constanţa. Astfel, se va realiza posibilitatea operării unui tren complet de vagoane, crescând capacitatea frontului de descărcare de la 10 vagoane/zi, la 30 de vagoane, aproximativ 42.000 tone/lunar. Galaţiul trebuie să-şi valorifice cea mai importantă resursă economică, Dunărea”, a scris ministrul Economiei pe pagina sa de Facebook .

IN THE SPOTLIGHT

Operatorii și industria feroviară se reunesc la Conferințele Club Feroviar – 22 și 23 mai, Constanța

CONFERINȚELE CLUB FEROVIAR - Operatorie Feroviară & Material Rulant -   Operatorii feroviari se reunesc la Constanța în zilele de 22 și 23 mai pentru a discuta...

Ultimele Articole