vineri, mai 10, 2024
spot_img

Prelungirea Ghencea va fi dotată pentru tramvaie, dar fără așa ceva, cel puțin deocamdată

Compania Națională de Drumuri, administratorul sectorului de drum Prelungirea Ghencea a trimis spre validare la Autoritatea de Achiziții documentația de licitație pentru modernizarea Prelungirii Ghencea, proiectul incluzând și un spațiu median pentru circulația tramvaielor. Prelungirea Ghencea va fi dotată pentru tramvaie.

Documentația supralărgire Prelungirea Ghencea între strada Brașov și Pasajul Domnești a fost trimisă spre validare miercuri la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Proiectul prevede:

  • amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București;
  • lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești);
  • realizarea pistelor pentru biciclete;
  • amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m;
  • modernizarea sistemului de iluminat;
  • realizarea sistemului de canalizare pluvială;
  • amenajarea a 2 stații de autobuz;
  • amenajarea unor intersecții semaforizate:
    1. intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710);
    2. intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850);
    3.  trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220).

Prelungirea Ghencea va fi dotată pentru tramvaie

Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.

Banda mediană, întâi pentru autobuze, apoi pentru tramvaie

„Cum spuneam și data trecută, pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻 𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝗶𝗲𝗶 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝘀ă 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗲𝘇𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝗲𝗶 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝘂𝗻𝗶𝗰𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗯𝘂𝘇𝗲 𝗽𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮, 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗽 𝗕𝗥𝗧 (𝗕𝘂𝘀 𝗥𝗮𝗽𝗶𝗱 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗶𝘁), 𝗱𝘂𝗽ă 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿ă𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿”, spune Irinel Scrioșteanu.

Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe.

Acest proiect se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov, cu Primăria orașului Bragadiru, cu Primăria comunei Clinceni și cu Primăria comunei Domnești. Sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.

Citește confesiunea primarului Nicușor Dan despre linia de tramvai. Deocamdată nu sunt bani

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole