Salini Impregilo continuă preluarea Astaldi și vrea să investească 225 milioane de euro în primă fază

Cea mai mare firmă italiană de construcţii, Salini Impregilo, a decis să continue preluarea Astaldi SpA, care se confruntă cu probleme financiare. În România, Astaldi lucrează la Magistrala 5 de metrou și are importante contracte cu CFR SA. Firma italiană a lucrat și la modernizarea unui sector din calea ferată București-Constanța.

preluarea Astaldi

Salini Impregilo va investi 225 milioane de euro în Astaldi, aflată în prezent în faliment, în schimbul unei participaţii majoritare, ca parte a unui plan de finanţare mai mare, de 1,8 miliarde de euro, menit să creeze un nou lider naţional în Italia.

În cadrul procesului de asigurare a finanţării, Salini Impregilo va emite acţiuni în valoare totală de 600 milioane de euro. Salini vrea să conducă procesul de consolidare al industriei, folosind preluarea Astaldi pentru a crea o afacere care să poată concura cu giganţii globali pentru proiecte majore de infrastructură în ţară şi în străinătate.

Salini vrea să se împrumute pentru preluarea Astaldi

Salini a precizat că oferta pentru Astaldi este condiţionată de obţinerea până la 1 august a fondurilor pentru planul său de la banca de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) şi de la un grup de bănci comerciale, inclusiv creditorii italieni Intesa Sanpaolo şi UniCredit şi grupul francez BNP Paribas.

Astaldi este a doua mare firmă de construcţii din Italia. Anul trecut, agenţia de evaluare financiară S&P Global Ratings a coborât ratingul acordat Astaldi de la “CCC minus” la “D” (default). Retrogradarea vine după ce Astaldi a cerut în septembrie unui tribunal din Roma protecţie faţă de creditorii săi, în urma întârzierii vânzării podului din Turcia. Astaldi a precizat că a solicitat protecţie faţă de creditori “cu rezervare”, o modalitate folosită în Italia pentru a permite unei firme să-şi continue afacerile.

Astaldi, care are peste 10.500 de angajaţi, spera să vândă cel de-al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor (Istanbul) pentru a-şi întări nivelul lichidităţilor şi a-şi reduce datoria, care se ridica la 1,26 miliarde de euro (1,5 miliarde de dolari) la finalul anului trecut.

Contractele Astaldi în România

În România, Astaldi are contracte de miliarde de euro încheiate cu administraţia centrală, dar şi cu cea locală. Cel mai important proiect aflat în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, între staţiile Eroilor şi Râul Doamnei.

CFR SA și Asocierea FCC – Astaldi  – Convensa au semnat în 2017 contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Gurasada-Simeria, în lungime de 40,88 km.

În același an, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), în lungime de 36 km.