Portul Rotterdam a prezentat un proiect in valoare de 275 milioane de euro (302 milioane dolari) ce vizeaza redirectionarea a patru kilometri de cale ferata destinata transportului de marfa. Cei patru kilometri traverseaza un pod iar calea ferata va fi redirectionata in interiorul portului, astfel incat traficul feroviar si cel maritim „vor înceta sa se mai intersecteze”.
Noua cale ferată va fi astfel transferata de pe Podul Caland, utilizat de traficul feroviar și rutier deopotriva, estimat cu o durata de viata ce nu va depasi anul 2020.
Traficul feroviar, in continua crestere pe cei 160 de kilometri ai liniei Betuweroute, „nu va mai fi ingreunat de transportul maritim”. Linia Betuwe este destinata exclusiv transportului de marfa si face legatura intre Rotterdam si reteaua feroviara germana
Autoritatea portuară din Rotterdam va contribui cu 100 de milioane de euro pentru costul noii rute si este dispusa sa realizeze construcția „deoarece guvernul (olandez)nu dispune de fonduri suficiente pentru a face acest lucru in următorii ani”.
Ministerul Infrastructurii și Mediului contribuie cu 113 milioane de euro, iar UE oferă restul de 62 de milioane de euro.
Betuweroute, inaugurata in 2007 cu un cost de 4,7 miliarde de euro, a avut ca scop creșterea semnificativă a cotei transportului feroviar de containere si a transportului de marfuri vrac intre hinterlandul german si Rotterdam, cel mai mare port din Europa.