Portul Constanța extinde cu 4 km infrastructura de cale ferată, până la noul terminal de cereale

14 decembrie 2019

Compania Națională Administrarea Porturilor Maritime SA Constanța a accesat fonduri europene pentru a extinde cu peste 4 km infrastructura de cale ferată.

infrastructura de cale ferată Navigator Vilag Conference

CNAPM a făcut publice rezultatele pe primele 11 luni din 2019. Astfel, traficul total de mărfuri înregistrat în primele unsprezece luni ale anului 2019 în portul Constanța și portul Mangalia a crescut cu 9,25%, ajungând la 61,14 milioane tone, față de 55,9 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut, informează presa locală.

Din traficul total înregistrat, traficul maritim a fost 47,24 milioane tone (creștere de 6,54%), iar cel fluvial a reprezentat 13,9 milioane tone (creștere de 19,6%). O creștere importantă de trafic s-a înregistrat în cazul cerealelor, de 18,3%. Dacă anul trecut, în primele unsprezece luni, traficul de cereale a fost de 16,60 milioane tone, de la începutul lui 2019 până la finalul lunii noiembrie, cantitatea de cereale a depășit 19,64 milioane tone.

Infrastructura de cale ferată din port ține pasul cu creșterea traficului de mărfuri

Tocmai de aceea, compania derulează un proiect care vizează extinderea infrastructurii feroviare până la noul terminal de cereale, pe o lungime de 4.114 metri, în prelungirea liniei ferate industriale executate în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacității feroviare în zona fluvio-maritimă” POS-T 2007-2014. Proiectul, în valoare de 15 milioane de euro, este finanțat în proporție de 85% prin facilitatea CEF Transport, iar restul reprezintă cofinanțare de la bugetul statului.

Alte grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creșteri importante de trafic în primele unsprezece luni ale acestui an sunt: petrol brut 7,31 milioane tone (față de 6,71 milioane tone), articole diverse 6,10 milioane tone (față de 6,05 milioane tone), produse petroliere 5,78 milioane tone (față de 5,38 milioane tone), minereuri de fier și deșeuri de fier 4,54 milioane tone (față de 3,84 milioane tone), minereuri de fier și deșeuri neferoase 3,64 milioane tone (față de 3,62 milioane tone),combustibili minerali solizi 3,58 milioane tone (față de 3,38 milioane tone), îngrășăminte 3,57 milioane tone (față de 2,73 milioane tone), produse metalice 2,35 milioane tone (față de 2,12 milioane tone).