Primarul general Nicușor Dan și reprezentanții companiei Porr Construct au găsit o soluție pentru modernizarea liniilor de tramvai pe o distanță de 21,4 km.
”Am avut o întâlnire importantă la sediul Primăriei Capitalei cu membrii conducerii companiei austriece PORR, care a câștigat 3 contracte esențiale pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai din București, în valoare de 974 milioane de lei. Aceste proiecte vor moderniza 21,4 km de linii de tramvai din zone strategice ale orașului, precum: Bd. Theodor Pallady, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Expoziției și Bd. Timișoara. Aceste lucrări vor aduce un real progres pentru mobilitatea bucureșteană și vor contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii orașului nostru. Pentru că bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern și pentru că nu ne permitem să amânăm lucrări de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea orașului, am găsit, împreună cu reprezentanții PORR, o soluție alternativă: aceștia au acceptat să finanțeze lucrările pe care le vor executa în 2025, până la momentul în care noi vom obține fondurile europene dedicate mobilității. Vom depune cererile de finanțare în luna iunie prin Programul Operațional Regional pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai. Chiar și în vremuri dificile, cu voință și colaborare putem aduce schimbări semnificative pentru București”, a anunțat edilul vineri pe pagina sa de Facebook.
Practic, Porr Construct va lucra pe datorie, sau ”pe caiet”, până când Primăria Capitalei va avea banii necesari.
Lucrări esențiale pentru contractul cu Astra Vagoane Călători
La începutul lunii octombrie, scriam că Primăria Capitalei a semnat cu Porr Construct un contract pentru reabilitarea a încă 18 km de linii de tramvai, în valoare de 150 de milioane de euro.
Este vorba despre un tronson pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan. Alături de modernizarea celuilalt lot, pe care circulă tramvaiul 55, depinde decontarea banilor europeni pentru achiziția celor 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători Arad.