vineri, august 30, 2024
spot_img

Polonia aprobă varianta pentru linia de mare viteză CPK

Guvernul polonez a aprobat alegerea variantei W41 ca opțiune preferată pentru liniile feroviare de mare viteză nr. 5 și 50 pe tronsonul Nod CPK – Płock – Włocławek.

Analiza cu mai multe criterii a indicat că Varianta W41 a primit cel mai mare scor și se caracterizează prin cel mai mic număr de proprietăți dezvoltate care ar trebui achiziționate pentru livrarea proiectului. Acest tronson va fi o parte importantă a Căii Ferate Centrale de Nord (entralna Magistrala Kolejowa – CMK), precum și a Rețelei Trans-Europene de Transport (TEN-T).

Selectarea opțiunii preferate pentru secțiunea de aproximativ 150 de kilometri este rezultatul lunilor de muncă efectuate în cadrul studiului tehnic-economic de mediu (STEŚ), inclusiv a fluxurilor de pasageri prognozate. Având în vedere durata diferitelor faze de investiții, finalizarea liniei de cale ferată ar putea avea loc după 2035.

Ca parte a rețelei de bază extinse TEN-T, secțiunea Nod CPK – Płock – Włocławek poate fi eligibilă pentru cererile de finanțare ale Uniunii Europene.

În timpul lucrărilor a fost dezvoltată o opțiune hibridă – Varianta W41. A fost format prin combinarea variantelor W1, W4, W6a, W8 și W9. Varianta W41 are cel mai mic impact asupra zonelor construite. În fiecare dintre modelele examinate în analiza multicriterială – de dezvoltare, tehnică, economică și de mediu – această rută a primit cele mai înalte evaluări. Acest lucru are ca rezultat, de asemenea, cea mai mică perturbare a zonelor semnificative pentru mediu

Linia de cale ferată CMK Nord a fost planificată încă din anii 1970 ca o prelungire a Liniei Centrale Trunk către regiunea Kujawy și Tricity. Linia nr. 5, care urmează să fie construită ca linie de cale ferată de mare viteză, va fi completarea necesară rețelei feroviare a Poloniei, reducând în același timp semnificativ timpul de călătorie.

De exemplu, călătoria de la Płock la gara centrală din Varșovia va dura aproximativ 50 de minute cu trenul (în prezent, o astfel de călătorie durează peste 2 ore). Între timp, călătoria de la Włocławek la aceeași gară va dura aproximativ o oră și 10 minute cu trenul (în prezent, durează cu cel puțin o oră mai mult).

Pe tronsonul CPK – Lipno al Liniei nr. 5, viteza de proiectare este de 350 km/h, iar pe tronsonul 50, pe tronsonul Grochowalsk – Włocławek, este de 250 km/h. Ambele linii sunt destinate traficului mixt: marfă și călători.

Lucrarea este realizată de un consorțiu de companii, inclusiv IDOM Engineering, Architecture and Consulting, BBF și Arcadis. Opțiunea preferată selectată va fi încorporată în proiectul Rețelei feroviare integrate, în cadrul căruia se va efectua o evaluare a rețelei feroviare de lungă distanță.

Programul Centralny Port Komunikacyjny (CPK) acoperă construirea unui nou sistem de transport care integrează eficient transportul aerian, feroviar și rutier. Ca parte a proiectului CPK, va fi construit un nou aeroport central între Varșovia și Łódź, împreună cu o rețea feroviară de mare viteză.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole