Polonia a semnat un contract de consultanta pentru constructia unei linii noi

Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK, a semnat un contract in valoare de 41,8 milioane de euro (180 de milioane de zloti) pentru dezvoltarea documentatiei necesare constructiei unei noi linii de cale ferata care sa lege Podłęże de Tymbarkiem si Mszana Dolna, in sudul Poloniei. Aceasta este prima dintre cele trei faze de investitii in constructia unei noi linii „Podłęże – Piekiełko” si modernizarea actualei linii Nr. 104 Chabówka – Nowy Sącz.
Contractul va fi realizat de consortiul franco-polonez format din trei companii, condus de Egis Rail. Contractul include lucrarile pregatitoare, dezvoltarea documentatiei de proiect si achizitia terenului necesar pentru noile linii. De asemenea, contractorul documentatiei va furniza Cailor Ferate Poloneze si studiile necesare executiei lucrarilor de constructie, inclusiv conceptul spatial, proiectele de constructie si executie, deciziile administrative. In plus, va pregati documentatia pentru licitatia privind lucrarile de constructie.
Urmatoarea faza a proiectului include modernizarea a 75 de km apartinand liniei nr. 104 intre Chabówka si Nowy Sącz, dar si constructia unei noi rute care sa lege Tymbark de Mszana Dolna.
Noua linie de cale ferata va necesita constructia a 58 de km de linii noi, a 11 tuneluri, 20 de poduri si a peste 30 de viaducte.
Acest proiect va asigura conexiuni mai bune intre regiunile din sudul Małopolska (Tatry, Beskidy, Gorce) cu Cracovia si alte orase mari, reducand considerabil timpul de calatorie. Noua linie va asigura o calatorie mai eficienta, mai convenabila si mai rapida cu trenul catre destinatiile turistice. Activitatile industriale si economice in cartierele Sądecczyzna, Limanowszczyzna si Podhala vor creste.
Acesta este un proiect important pentru Polonia deoarece va oferi o legatura feroviara mai buna in Małopolska pe axa nord-sudica a tarii. De asemenea, pentru Europa, proiectul va furniza o legatura feroviara pe axa Marea Baltica-Balcani-Marea Neagra.
Prima etapa pentru pregatirea documentatiei se va desfasura pana in 2021, a doua etapa va avea loc in perioada 2020-2024, iar ultima etapa va fi finalizata in 2027.
Constructia noii linii si modernizarea liniei Chabówka – Nowy Sącz sunt estimate la 1,6 miliarde de euro (7 miliarde de zloti).