vineri, august 30, 2024
spot_img

Podul Rail Baltica peste Neris în Lituania intră într-o nouă fază

La sfârșitul lunii iulie 2024, antreprenorul „Rizzani de Eccher” a inițiat o nouă etapă în construcția podului Rail Baltica peste Neris, în districtul Jonava, prin livrarea de palplanșe la șantier. Aceasta marchează începutul unei etape cruciale în dezvoltarea podului. Un perimetru temporar va fi stabilit cu ajutorul pilonilor din tablă de protecție, permițând instalarea în siguranță a capetelor piloților podului. Acesta va fi ulterior îndepărtat și demontat.
Cu o lungime de 1,51 kilometri, podul peste Neris este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură din istoria Lituaniei și cel mai lung pod din cadrul proiectului Rail Baltica. Până în prezent, au fost finalizate lucrări pregătitoare substanțiale, 262 din cei 376 de piloți planificați fiind deja instalați, utilizându-se 7,6 mii de metri cubi de beton.
„Structura este deosebit de complexă”, a remarcat Justas Vyžintas, LTG Infra Head for Rail Baltica Management. „Proiectantul spaniol IDOM a dezvoltat soluții detaliate pentru coloanele podului, care au necesitat o planificare meticuloasă. Antreprenorul a trebuit să evalueze și să aleagă metode de construcție care să respecte cu strictețe reglementările de mediu, minimizând impactul asupra râului Neris. Rizzani de Eccher a rafinat planurile pentru instalațiile de palplanșe pentru a se asigura că lucrările de fundație se pot desfășura în siguranță și eficient.”
Complexitatea podului este evidențiată de lungimea sa și de înălțimea sa de 40 de metri, necesitând trei tehnologii de construcție: schele mobile, metoda echilibrului și cofrajul.
Reprezentantul lituanian Vyžintas a remarcat că o comunicare eficientă între echipa Rail Baltica, proiectant și antreprenor a condus la soluții tehnice viabile: „Deși procesul a fost dificil, rezultatele vor accelera construcția proiectului. Anticipăm progrese vizibile până în septembrie”.
În plus, anul acesta va avea loc reconstrucția liniei Litgrid de 110 kV, demontarea suporturilor existente din beton armat și înlocuirea unei părți a liniei electrice cu un cablu subteran de 110 kV.
În prezent, aproximativ 700 de angajați și 500 de echipamente lucrează la secțiunile Rail Baltica active Šveicarija-Žeimiai (10 km) și Žeimiai-Šėta (17,7 km). Alte două contracte pentru secțiunile Kaunas-Šveicarija (36 km) și Šėta-Ramygala urmează să fie semnate în acest an, iar lucrările intensive vor începe în 2025.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole