Ludovic Orban: Podul Grădiștea va redeveni funcțional. Când e așteptat rezultatul licitației

23 octombrie 2020

Premierul Ludovic Orban a declarat joi la Giurgiu că garantează că Podul Grădiştea va redeveni funcţional şi calea ferată Bucureşti – Giurgiu va fi modernizată.

Podul Grădiştea construcție lângă calea ferată licitația pentru podul Grădiștea licitația pentru podul de la Grădiștea cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

”Întotdeauna când mă gândesc la Giurgiu am, aşa, o tresărire, că nici până acum nu e gata podul de la Grădiştea şi vreau să garantez aici că podul de la Grădiştea, care este amplasat pe cea mai veche cale ferată română, Bucureşti-Giurgiu, va redeveni funcţional, iar calea ferată va fi modernizată alături de Coridorul 9 feroviar care face legătura de la Giurgiu până la Albiţa (…). Pentru podul feroviar de la Grădiştea s-a derulat deja o procedură de licitaţie la care a fost prezent un singur ofertant. Se aşteaptă depunerea documentelor de către acest ofertant şi dacă sunt îndeplinite condiţiile se va semna contractul”, a declarat prim ministrul.

Podul Grădiștea s-a prăbușit în 2005

Podul peste râul Argeş din localitatea Grădiştea este prăbuşit din 2005. În timpul inundaţiilor, din cauza săpăturilor făcute la piciorul podului pentru extragerea de nisip, podul rutier şi feroviar peste râul Argeş s-a prăbuşit în dreptul localităţii Grădiştea.

În momentul de față, trenurile între Bucureşti şi Ruse, care trec prin Giurgiu Nord, sunt redirecţionate prin Videle. Durata călătoriei Bucureşti-Giurgiu cu trenul ajunge astfel la peste două ore.

Mâine aflăm dacă Porr va reconstrui Podul Grădiştea

CNCF CFR SA a publicat pe 7 februarie în sistemul electronic de achiziții publice licitația privind ”Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ. Era vorba de a doua încercare, căci prima procedură de achiziție fusese anulată din cauza faptului că nu se prezentase nicio firmă interesată.

A doua oară a fost cu noroc, din moment ce pe 28 aprilie în SEAP a fost publicată declarația de participare a austriecilor de la Porr Construct la aceasă licitație. ”Ofertant unic: Porr Construct”, se arată în anunțul de pe SEAP. Subcontractorii declarați ai Porr Construct sunt următorii:  Wiebe Romania, Pirotehnic OSB, EPC – Consultanță de Mediu SRL, IMSAT, VIO – TOP, Baicons IMPEX SRL și Siemens Mobility.

Inițial, termenul pentru evaluarea ofertelor tehnică și financiară ale Porr Construct fusese stabilit pentru data de 24 septembrie, iar ulterior a fost mutat pe data de 24 octombrie (mâine).