spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

GALERIE FOTO Cum arată podul feroviar de la Otopeni care trebuie reparat de Porr

Club Feroviar vă prezintă imagini cu podul feroviar de la Otopeni, peste DN1, care trebuie reparat de austriecii de la Porr în cadrul proiectului de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești.

Pe cel de-al doilea fir, care va trebui deschis circulației, se poate observa cum traversele de lemn sunt într-o avansată stare de degradare.

CFR SA a anunțat pe 19 aprilie 2019 că a semnat cu Porr Construct contractul pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia – Balotești, în valoare de 50,5 milioane de lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Trebuie precizat faptul că proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia – Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire a terasamentului, montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a patru podeţe, trei poduri şi o trecere la nivel.

Podul feroviar de la Otopeni, chiar înainte de PO Aeroport

Unul dintre poduri este cel din imaginile alăturate, ce supratraversează DN1, chiar înainte de PO Aeroport, care va fi și el reconstruit. ”Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu două peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lățime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift. Prin finalizarea acestui obiectiv de investiţii, dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia – Baloteşti, parte integrantă a programului de Modernizare a liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA va asigura o creştere a calităţii serviciilor de transport feroviar, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, cu o frecvenţă convenabilă transportului de călători de navetă, favorabilă transportului de călători spre şi de la Aeroport, fără a influenţa traficul de călători de lung parcurs sau traficul de marfă pe relaţia Bucureşti – Urziceni”, se arăta în comunicatul CFR SA de la vremea respectivă.

Ultimele Articole