GALERIE FOTO Podul Constanța a fost consolidat de CFR SA, după un an de lucrări

4 august 2020

Podul Constanța a fost consolidat, după un an de la începerea lucrărilor, a anunțat marți după amiază Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

S-au făcut lucrări de infrastructură, pe o lungime a pasajului de aproximativ 180 m (zona administrată de CFR SA): culee, grinzi, pilă central – formată din 20 de stâlpi și ziduri de sprijin (aripi), a precizat CFR SA pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, s-au făcut lucrări de suprastructură – refacerea hidroizolației aferente liniilor de cale ferată 1,2 și 3, montarea gardului de protecție pe zonele laterale ale podului, montarea unui gard din plăci de beton, pentru delimitarea zonei de siguranță și interzicerea traversării liniilor de către persoanele neautorizate.

Valoarea contractului a fost de 3,49 milioane de lei (proiectare și execuție), iar finanțarea a venit de la bugetul statului.

Podul Constanța a fost consolidat. Lucrările au început în iulie 2019

Lucrările de reparații și consolidare la podul de cale ferată situat pe magistrala feroviară București – Constanța, la km 4+327 (Pod Constanța), au început pe 15 iulie 2019.

„Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4+327 reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit împreună cu constructorul și autoritățile locale abilitate un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic în circulaţia rutieră”, spunea compania de infrastructură într-un comunicat dat publicității la vremea respectivă.

Lucrările au fost încredințate prin negociere directă de către CFR SA, după ce la licitația organizată în primăvara anului trecut nu s-a prezentat nicio firmă. CFR a anunțat că lucrările vor fi efectuate de către firma Infra System Proiect SRL care avea, potrivit informațiilor oferite de către Ministerul de Finanțe, doi angajați și o cifră de afaceri de aproximativ de 1,44 milioane lei, de peste două ori mai mică decât valoarea contractului primit.