marți, februarie 20, 2024
spot_img

Cine și ce a făcut pentru podul CFR Grădiștea. Răzvan Cuc îi dă replica lui Dan Motreanu

Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc i-a dat replica eurodeputatului Dan Motreanu (PNL) în legătură cu cine și ce a făcut pentru podul CFR Grădiștea de pe linia 102 București-Giurgiu.

podul CFR GrădișteaLecitină, nu minciuni și propagandă ieftină! Periodic, politicieni care au probleme de memorie se aruncă în declarații caraghioase, doar-doar reșapează ceva din imaginea lor tot mai ștearsă. De regulă, ignor asemenea reacții, nu-mi plac nici vorbele goale, nici scandalul. Dar de această dată am devenit subiect pentru domnul europarlamentar Dan Motreanu. Așa că o să-i răspund. Domnia-sa spune că, deși guvernul PSD a avut un ministru al Transporturilor din Giurgiu, calea ferată dintre București și Giurgiu se reabilitează de-abia după ce un ministru liberal a semnat contractul pentru începerea lucrărilor în 2020. Așa este, dar ministrul liberal și-a pus semnătura pe niște documente care s-au realizat în timpul mandatului meu de ministru. Astfel, procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Grădiștea) a început în 2017, când eram ministru. Iar  CFR Infrastructură a publicat anunțul pentru Contractul de proiectare și execuție a podului de la Grădiștea în 2019. Faptul că dl Lucian Bode, în 2020, a continuat demersurile întreprinse de mine m-a bucurat. Așa cum mă bucură și acum faptul că nu mai e mult și traseul de cale ferată București-Giurgiu, inaugurat la 31 octombrie 1869, va fi redeschis. Faptul că dl Motreanu mă acuză pe mine de întârzierile din acest proces de reabilitare este, așa cum spuneam, caraghios. Pentru cine nu știe, podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005. Eu eram atunci prea tânăr pentru politică. Dar dl Motreanu a fost ales deputat în 2004, iar după aceea știe toată lumea cine a condus țara. Partidul din care face domnia-sa parte a dormit mulți ani pe ruinele podului, așa cum a dormit și acuzatorul meu. Acum, că suntem în an electoral, apar, iată, tot mai multe probleme de memorie. Nu sunt medic, dar știu că aceste probleme se tratează. Am citit undeva că se recomandă lecitină…”, a scris Răzvan Cuc pe contul său de Facebook.



Motreanu îl acuzase pe Cuc că nu a făcut nimic pentru podul CFR Grădiștea

Replica lui Răzvan Cuc vine la scurt timp după ce Dan Motreanu îl acuzase că nu a făcut nimic pentru reluarea circulației pe ruta directă București-Giurgiu, așa cum a scris Club Feroviar.

„Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de 89%. Este un proiect la care țin și pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL (Lucian Bode – n.red.). (…) Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant (Răzvan Cuc – n.red.) care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor”, a scris europarlamentarul pe Facebook.



Lucrările la calea ferată București-Giurgiu se desfășoară în ritm alert

Șantierul feroviar se desfășoară în ritm alert și va marca o premieră în România. Podul nou de la Grădiștea va fi primul din România care va fi complet sudat, fără a fi prins în șuruburi sau nituri. Soluția inovatoare este folosită de ceva vreme în Europa de Vest și acum va fi implementată și în România, așa cum am scris recent.

Pentru ca legătura feroviară să fie atractivă, trenurile de pe ruta Giurgiu-București nu se vor opri în Gara Progresul, ci își vor continua traseul până la Gara de Nord, pe tronsonul de vest al inelului feroviar al Capitalei, a declarat la finele anului trecut secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Asta mai ales în contextul în care tronsonul de vest al inelului feroviar a fost supus în ultima perioadă unor lucrări de reparații, iar Gara Progresul este deocamdată lipsită de o conectivitate reală cu restul orașului, până când Magistrala 4 de metrou se va extinde până acolo. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a promis că va aloca pentru această rută automotoare, pentru ca traficul de navetă să se desfășoare în bune condiții.

Pe 4 decembrie 2020 a fost semnat contractul pentru podul Grădiștea, mai exact pentru reluarea circulației feroviare pe linia București-Giurgiu, cu austriecii de la Porr Construct, în prezența premierului de la acea vreme, Ludovic Orban. Podul de la Grădiștea a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre, iar de atunci circulația feroviară se desfășoară pe o rută ocolitoare, pe la Videle. Lungimea traseului este de 12,02 km și cuprinde două viaducte și patru poduri.

Ultimele Articole