Vicepremierul Dan Barna a anunțat joi data până la care va fi trimis PNRR la Bruxelles, în forma actualizată, care ar trebui să cuprindă mai multe fonduri pentru sectorul feroviar.
Viceprim-ministrul Dan Barna a făcut acest anunț cu ocazia debutului seriei de consultări între ministere pentru identificarea priorităților și proiectelor care vor fi incluse în versiunea actualizată a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Până pe 30 aprilie va fi trimis PNRR la Bruxelles
„Am deschis azi seria întâlnirilor oficiale de lucru dedicate actualizării Planului Național de Redresare și Reziliență. E o etapă importantă pentru ca aprobarea și aplicarea PNRR să nu întâmpine niciun fel de dificultăți. Participarea reprezentanților tuturor ministerelor la această primă discuție, precum și a unor instituții cu atribuții complementare în gestionarea viitoarelor priorități din PNRR, este premisa că eforturile noastre vor fi coordonate, dar transparente, în aplicarea reformelor finanțate prin Plan. Termenele sunt foarte scurte, iar premisa de la care plecăm este că vom folosi acești bani (30 de miliarde de euro) ca suport bugetar pentru reforme reale în următoarea perioadă în România. Nu numai că respectăm condițiile impuse de Comisia Europeană, dar vrem să facem din cheltuirea acestor fonduri un moment esențial în transformarea angajamentelor de guvernare în realități. Până în martie vom identifica și defini în termeni clari toate investițiile, obiectivele de etapă, țintele și costurile aferente tuturor priorităților de finanțare din cadrul celor șase piloni stabiliți prin Regulamentul Mecanismului de Redresare și Reziliență: tranziție verde și schimbări climatice, digitalizare, sănătate, educație și servicii sociale, reziliență instituțională, competitivitate economică și inovare, noua generație. Vom avea apoi mai puțin de o lună pentru a face reglajele fine împreună cu Comisia Europeană. Până cel mai târziu 30 aprilie PNRR va fi transmis oficial la Bruxelles”, a declarat Dan Barna.
Refacerea PNRR, cerută de Cristian Ghinea: ”Autostrăzi nu e verde, dar CFR-ul e verde”
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a tras recent un semnal de alarmă privind faptul că actualul PNRR abundă de proiecte de autostrăzi, în defavoarea căii ferate, ceea ce nu este pe placul Comisiei Europene.
Întrebat dacă există şansa ca planurile României să fie acceptate la Bruxelles aşa cum sunt ele formulate acum, Cristian Ghinea a răspuns negativ. ”În acest moment nu, pentru că nu respectă aceste… Comisia ar fi în imposibilitate tehnică să le accepte. O să se uite: Ia, din ce aţi pus voi acolo, 37% este verde? Nu! Nu putem să acceptăm, pentru că e ilegal, e un regulament european care trebuie respectat”, a răspuns ministrul.
El a explicat că, spre exemplu, alocarea de bani din aceste fonduri pentru autostrăzi nu intră în fondurile pentru energie verde, în timp ce transportul pe calea ferată, da. ”Autostrăzi nu e verde, dar CFR-ul e verde. (…) Nu poţi să te baţi pentru toate, trebuie să-ţi alegi bătăliile. (…) Trebuie să fie mai multă tranziţie verde”, a adăugat ministrul. (A.B.)