miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Ploaie cu promisiuni de trenuri regionale nou-nouțe în România

La șase ani de la înființare, perioadă în care nu a adus nici măcar o șaibă nouă din fonduri europene pe calea ferată din România,  Autoritatea pentru Reformă Feroviară promite nu mai puțin de 62 de trenuri regionale electrice noi, pe lângă cele 62 de trenuri aflate în licitație. 
Promisiunea a fost făcută joi într-un comunicat de presă remis de Autoritatea de Reformă Feroviară și de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Potrivit celei de-a doua instituții, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a primit din partea BEI confirmarea finanțării proiectului “Sprijinirea reducerii consumului de energie prin intermediul eficienței energetice în sectorul transporturilor – material rulant sustenabil”, proiect finantat prin Fondul pentru Modernizare, cu o valoare de peste 470 de milioane de euro, conducând la atingerea obiectivelor prioritare ale ministerului de resort în ceea ce privește îmbunătățirea infrastructurii feroviare, prin achiziția de material rulant eficient.
Pentru a culege laurii, Ministerul Transporturilor și ARF s-au grăbit să dea primii informația cu riscul de a prezenta public date eronate. Dacă ARF susține că perioada de implementare a FM este 2030, Ministerul Transporturilor spune că proiectul se va finaliza în 2027.
Noua investiție propusă se va materializa în achiziția a 62 de trenuri electrice și va conduce la creșterea frecvenței de călătorie, utilizând transportul feroviar și la o reducere semnificativa de emisii de CO2 (12.014,7t CO2/an, ceea ce reprezintă 29,2 % raportat la situația actuală).
Ramele electrice achiziționate vor fi operaționale pe 11 rute, respectiv:
➢ R1: București Nord – Ploiești Vest – Brașov;
➢ R2: Brașov – Gheorghieni;
➢ R3: București Nord – Ploiești Sud – Adjud;
➢ R4: București Nord – Roșiori Nord;
➢ R5: București Nord – București Obor;
➢ R6: București Nord – Fundulea;
➢ R7: Arad – Timișoara – Caransebeș;
➢ R8: Huedin – Cluj – Bistrița;
➢ R9: Iași – Pașcani – Suceava;
➢ R10: Bacău – Pașcani;
➢ R11: Fetești – Constanța.
Proiectul se va finaliza în 2027 și contribuie la sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii reduse de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătățirea transferului modal care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, în conformitate cu obiectivele Comisiei de reducere a impactului asupra mediului și de îmbunătățire a eficienței energetice.
ARF promite demararea licitației în primul trimestru al anului viitor. Reamintim că ARF are în derulare o licitație de achiziție a alte 62 de trenuri împărțite pe trei loturi care la aproape un an și jumătate de la demararea ei nu a ajuns nici măcar în faza de depunere a ofertelor. O altă licitație pentru trenuri regionale a fost anulată în urmă cu câțiva ani.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole