vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Instituțiile de stat nu sunt în țara IT-iștilor. Platforma SEAP, deblocată după o săptămână

România este cunoscută ca țara IT-iștilor. Însă această denumire se aplică doar în sectorul privat, nu și în cel de stat, căruia i-a luat o săptămână pentru a debloca Platforma SEAP, pe care se derulează inclusiv licitațiile feroviare.

Platforma sistemului electronic de achiziții publice SEAP, www.e-licitatie.ro, a devenit indisponibilă joi, 28 decembrie 2023, înainte de ora prânzului. Atunci a fost anunțat și un termen de remediere, și anume vineri, 29 decembrie 2023, care însă nu a fost respectat, așa cum a scris Club Feroviar pe 1 ianuarie.

Abia miercuri, 3 ianuarie 2024, pltaforma a redevenit funcțională și poate fi accesată. Remedierea unui site deținut de o entitate privată din România ar fi durat câteva ore, însă la stat situația este fundamental diferită. Unul dintre motivele pentru care a durat atât de mult deblocarea portalului pentru achiziții publice este că, prin Legea 196/2023, cunoscută ca Legea austerității, s-a interzis prestarea de ore suplimentare plătite în sistemul de stat. Cum până acum au fost zile libere, deblocarea platformei s-a realizat abia în prima zi lucrătoare din an, miercuri, 3 ianuarie 2024.



Platforma SEAP a mai fost blocată în urmă cu o lună

O întrerupere similară a platformei SEAP s-a produs în urmă cu o lună, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Atunci platforma a fost indisponibilă de joi, 30 noiembrie 2023, până luni, 4 decembrie 2023, însă întreruperea a fost anunțată în prealabil.

SEAP este o platformă electronică prin care se asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. Prin intermediul platformei SEAP, autoritățile publice își achiziționează, prin mijloace electronice, bunuri și servicii necesare desfășurării activității sau lucrări pentru unitatea administrativă în cauză.

Platforma SEAP este locul unde se lansează licitațiile inițiate de SNTFC CFR Călători, CNCF CFR SA și sucursalele regionale ale acestora, de Autoritatea pentru Reformă Feroviară și alte instituții și companii de stat pentru achiziția, repararea și modernizarea materialului rulant, reabilitarea sau modernizarea de tronsoane de cale ferată.

Ultimele Articole