marți, iulie 9, 2024
spot_img

Undă verde pentru plata cu cardul la metrou în alte 10 stații de pe M3 și M4

Ministerul Transporturilor a făcut un nou pas pentru a introduce plata cu cardul la metrou în cele 10 stații de pe magistralele 3 și 4 în care sistemul de control-acces nu a fost modernizat încă. Investiția este estimată la valoare de 34 de milioane de euro.

Pe site-ul ministerului a fost pus marți, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții <Integrarea sistemului de control acces al Magistralei 4 (Racord 1 – Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny și Racord 2 – Gara de Nord 2 – Străulești) cu Magistralele 1, 2 și 3 și TL>.

În rețeaua de metrou există în exploatare 54 de stații de metrou care beneficiază de instalații de control acces noi, moderne, care pot asigura validarea călătoriei cu metroul prin mai multe moduri: citire magnetică, citire contactless, iar corespunzător modalității de validare, titlurile de călătorie sunt transpuse pe diferite suporturi, cartele cu bandă magnetică, carduri contactless, carduri bancare contactless, dispozitive electronice smartphone, smartwatch.



Notă de fundamentare copy-paste din documente vechi

”Zece stații ale Magistralei 4 – Racordul 1 și Racordul 2 – au instalații de control acces cu capabilități reduse în ceea ce privește integrarea la nivelul protocoalelor de comunicație a tranzacțiilor de control acces, precum și a posibilităților de implementare a aplicațiilor software specifice”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

De menționat faptul că tronsonul Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny nu mai face de mult parte din Magistrala 4, mai exact din 2009. Atunci, tronsonul respectiv a fost inclus în Magistrala 3, iar cu acea ocazie au fost schimbate și denumirile a două stații de pe traseu: ”Linia de Centură” a devenit ”Anghel Saligny”, iar ”Policolor” a devenit ”Nicolae Teclu”. Se vede treaba că autorii studiului de fezabilitate, cei de la Metroul SA, au dat copy-paste după documente mai vechi și nici nimeni de la Metrorex sau de la minister nu a observat eroarea.



Se pregătește înlocuirea turnicheților vechi, pentru a fi posibilă plata cu cardul la metrou

Înlocuirea turnicheților vechi cu porți de acces moderne va avea mai multe avantaje. Primul, și cel mai evident, este că utilizarea titlurilor de călătorie Metrorex reîncărcabile pe carduri contactless, dar și plata cu cardul bancar vor fi posibile la parametrii tehnici superiori doar în cazul integrării unitare a tuturor instalațiilor de control acces din întreaga rețea de metrou.

Apoi, între timp s-au modificat și normele de siguranță la incendiu. Noile normative ISU prevăd că spațiul de trecere al călătorilor pe culoarul de acces dintre două dispozitive trebuie să fie de minimum 600 mm. Or, la turnicheții din cele 10 stații spațiul respectiv este de numai 500 mm.

Lărgirea distanței dintre turnicheții actuali nu se poate face din cauza limitărilor de gabarit ale carcasei acestora în zona de retragere a barei. ”Astfel, demontarea sistemului existent și remontarea acestuia după realizarea instalațiilor de comunicație, coroborat cu vechimea echipamentelor, pot conduce la dificultăți în execuție din cauza riscurilor de distrugere/deteriorare a turnicheților existenți la momentul demontării și manipulării necesare realizării instalațiilor de comunicație”, se arată în document.

Investiția este estimată la valoarea de 34 de milioane de euro

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este estimată la 162.821 mii lei, echivalentul a aproape 34 de milioane de euro. Din aceasta, lucrările propriu-zise de construcții-montaj reprezintă 28.431 mii lei (5,7 milioane de euro).

Se vor monta în cadrul proiectului 200 de porți de control acces, 174 de echipamente pentru validarea titlurilor de călătorie magnetice, 218 dispozitive pentru validarea titlurilor de călătorie contactless, 88 de automate de vânzare a  cartelelor, 22 de instalații de televiziune în circuit închis, 18 instalații de sonorizare la cabine, 36 de instalații de telefonie la cabine/casierie.  Durata de execuție a investiţiei este estimată la șapte luni.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole