vineri, iulie 5, 2024
spot_img

PKP PLK modernizeaza linia Varsovia – Lublin

North-Sea-Baltic-Corridor_RFC8_mapa_301215-300x180Banca Europeana pentru Investitii (BEI) a decis sa acorde Cailor Ferate Poloneze (PKP PLK) un imprumut in valoare de 250 mlioane euro, necesari pentru finantarea infrastructurii feroviare pe Coridorul Marea Nordului – Marea Baltica, apartinand retelei TEN-T si care face legatura intre Marea Baltica si Ucraina. Acesta corespunde cu Coridorul Feroviar de Marfa nr.8.

Proiectul consta in modernizarea tronsonului de cale ferata Varsovia – Lublin, in lungime de 171 km precum si modernizarea bypass-ului feroviar Łuków – Lublin, in lungime de 51 km, acesta urmand a fi adaptat atat pentru traficul de marfa cat si pentru cel de pasageri.

Pe lângă reducerea timpilor de transport pentru marfuri si traficul pe distante lungi, proiectul va avea un impact pozitiv semnificativ in special asupra traficului de navetisti pe ruta Varsovia – Lublin prin construirea de noi linii în cazul în care este necesară o capacitate sporită de transport pentru a satisface cresterea cererii de transport.
Proiectul actual se preconizează a fi co-finantat din fonduri UE. Pana in prezent, BEI a acordat PKP PLK 15 imprumuturi în valoare totală de aproximativ 2,3 miliarde de euro.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole