În acest an, PKP Intercity se așteaptă să primească material rulant nou și modernizat și va investi 292 de milioane de zloți (69,8 milioane de euro) pentru dezvoltarea propriei infrastructuri.
Până la sfârșitul anului 2025, operatorul polonez de transport feroviar pe distanțe lungi ar urma să primească 38 de locomotive noi capabile să ruleze cu o viteză de 160 km/h, trei dintre acestea fiind deja livrate în ianuarie. De asemenea, operatorul va primi 119 vagoane modernizate, inclusiv 95 de vagoane Combo, care vor crește numărul de trenuri confortabile. Pasagerii vor avea la dispoziție mai multe trenuri adaptate, printre altele, la nevoile persoanelor cu handicap, ale familiilor cu copii sau ale bicicliștilor.
PKP Intercity planifică investiții suplimentare. Este în curs un dialog competitiv, desfășurat în cadrul unei proceduri de licitație pentru achiziționarea a 42 de unități electrice multiple cu două etaje, cu opțiunea de a comanda încă 30 de unități. În noiembrie 2024, compania a anunțat că trei producători sunt interesați de această licitație.
Transportatorul ar dori, de asemenea, să își extindă flota cu trenuri de mare viteză capabile să circule cu 250-300 km/h.
În 2024, 40 de locomotive noi fabricate la Nowy Sącz de Newag au fost adăugate la flota PKP Intercity. 25 de vehicule cu o viteză de 160 km/h și 15 cu o viteză de 200 km/h au fost implementate în timpul noului orar și circulă pe întreg teritoriul Poloniei. De asemenea, operatorul a primit 77 de vagoane modernizate de H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych și PKP Intercity Remtrak, în timp ce în 15 vagoane Combo au fost instalate automate cu băuturi calde și reci și gustări. „Datorită acestui fapt, confortul călătoriei pasagerilor s-a îmbunătățit, deoarece noile locomotive sunt mai puțin predispuse la defecțiuni, iar vagoanele au fost echipate cu facilități care vă permit să petreceți timpul confortabil în tren”, spune compania.
Anul trecut, PKP Intercity a semnat contracte cu producători polonezi în valoare de 11,8 miliarde de zloți (2,8 miliarde de euro). Această investiție a inclus achiziționarea a 300 de vagoane cu design modern, cu o opțiune pentru 150 de vehicule suplimentare pentru care a fost semnat un contract de 1 miliard de euro cu H Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS) din Poznań, iar dacă opțiunea va fi exercitată, valoarea contractului va crește la 1,5 miliarde de euro.
Un contract în valoare de 2,3 miliarde de zloți (550 de milioane de euro) a fost semnat cu Newag pentru achiziționarea a 63 de locomotive multi-sistem, cu opțiunea de a comanda încă 32 de locomotive. Un alt contract a fost semnat cu Newag pentru livrarea a 35 de unități multiple hibride.
Investiția a asigurat, de asemenea, modernizarea a 50 de vagoane pentru a le aduce la standardul vagoanelor Combo și modernizarea altor 150 de automotoare. Toate contractele semnate în 2024 au fost încheiate cu producători polonezi de material rulant și uzine de reparații.
În octombrie, Centrul pentru Proiecte de Transport al UE (CUPT) și PKP Intercity au semnat un acord pentru finanțarea contractelor privind materialul rulant din Planul național de redresare și reziliență.
Pentru a face transportul feroviar pe distanțe lungi mai atractiv, pe lângă materialul rulant nou și modernizat, PKP Intercity investește în dezvoltarea de stații în diferite părți ale țării. Astfel, în 2025, PKP Intercity va investi 292 de milioane de zloți (aproape 70 de milioane de euro) pentru a-și moderniza și dezvolta propria infrastructură. Planurile includ, printre altele, extinderea garniturii din Lublin și Białystok, cu o investiție totală de 130 de milioane de zloți (31 de milioane de euro). La sfârșitul anului trecut, compania a selectat Mostostal Warszawa pentru proiectarea și construirea noii instalații din Varșovia.
Din 2025 până în 2030, operatorul polonez pe distanțe lungi intenționează să investească 3,2 miliarde de zloți (765,4 milioane de euro) în modernizarea instalațiilor tehnice și a garniturilor de cale ferată. Investițiile se vor concentra pe adaptarea infrastructurii pentru a putea gestiona un număr mai mare de material rulant modern.
Anul trecut, PKP Intercity a finalizat lucrările legate de reconstrucția garniturilor de cale ferată din Cracovia, Szczecin și Wrocław, pentru ultimele două locații fiind construite, printre altele, spălătorii moderne de mașini pe tot parcursul anului. Suma totală investită în extinderea infrastructurii proprii a transportatorului în 2024 se ridică la 148 de milioane de zloți polonezi (35,4 milioane de euro).
Articol preluat de pe RailwayPRO.com