PKP Cargo va organiza o licitatie pentru achizitia a 936 vagoane platforma

Operatorul polonez spune ca aceasta este cea mai mare comanda a sa de pana acum, iar noile vagoane vor fi folosite in transportul intermodal, segment in care PKP Cargo inregistreaza o continua crestere.

Vagoanele platforma vor fi utilizate pentru transportul containerelor, iar cofinantarea achizitiei va fi asigurata din fonduri UE. Aceste tipuri de vagoane vor facilita incarcarea, descarcarea si transportul a cat mai multe conatinere, lucru esential pentru clientii PKP Cargo.

“Aceasta achizitie face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a Grupului PKP Cargo. Transportul intermodal devine una din caracteristicile noastre si, de la an la an, acest segment de business creste cu cel putin 12%. Anul acesta, doar pana acum, am transportat 4,5 milioane tone de marfa in transportul intermodal. Pentru 2019 cifrele ar putea fi similare, astfel ca prin achizitionarea de noi vagoane platforma vom putea indeplini cererile clientilor. Aceastia solicita nu doar transportul eficient al marfurilor lor, dar si o atentie sporita fata de calitatea serviciilor. Asta inseamna ca trebuie sa innoim parcul de material rulant”, este de parere Czesław Warsewicz, presedintele PKP Cargo.

Cresterea semnificativa a transportului intermodal s-a datorat intensificarii volumelor de transport pe Noul Drum al Matasii, coridor pentru care Polonia joaca un rol important.

“Transportul intermodal va lua proportii, atat pe Noul Drum al Matasii cat si pe Coridorul European Nord-Sud, cel care uneste Marea Baltica, Marea Adriatica si Marea Neagra”, a precizat Warsewicz.

In plus, PKP Cargo intentioneaza sa achizitioneze si locomotive multi-sistem pentru transportul international de marfa. Acestea ar permite un transport unitar si nu ar mai fi necesara schimbarea cu locomotive electrice la intrarea trenurilor in alta tara, acolo unde tractiunea se efectueaza dupa alti parametrii tehnici, diferiti fata de cei din Polonia.

PKP Cargo a anuntat ca va semna o serie de scrisori de intentie cu Caile Ferate Lituaniene (Lietuvos Geležinkeliai) si cu Mercitalia Rail (subsidiara de marfa a Ferrovie dello Stato), in vederea dezvoltarii transportului feroviar intre cele trei tari. Cooperarea dintre cele trei tari va stimula si dezvoltarea transportului international de marfa pe Coridorul European Nord-Sud.

Mai mult, tot in vederea dezvoltarii transportului intermodal, presedintele PKP Cargo a precizat ca se lucreaza la progresul companiei PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, in cadrul careia vom dezvolta atat infrastructura necesara cat si terminalele intermodale.