PKP Cargo s-ar putea lansa in dezvoltarea de locomotive alimentate cu hidrogen

Operatorul national de transport feroviar de marfa din Polonia, PKP Cargo, alaturi de compania poloneza de minerit JSW (Jastrzębska Spółka Węglowa) au semnat o scrisoare de intentie pentru proiecte de investitii comune, inovatoare, legate de utilizarea combustibilului pe baza de celule de hidrogen. Astfel, proiectul presupune cercetarea, analizarea si fabricarea de noi tipuri de locomotive de manevra alimentate cu hidrogen, precum si operarea si mentenanta ulterioara a acestora.

JSW si PKP Cargo au identificat posibilitatea implementarii de parteneriate comune cu obiectivul cheie de a dezvolta solutii inovatoare care sa favorizeze reducerea consumului de energie, a combustibililor fosili, dar si reducerea emisiilor poluante cauzate de acestia. Cele doua parti implicate doresc si cooperarea potentiala cu alti parteneri si, in acest sens, vor analiza oportunitati de investitii in zona fostei mine KWK Krupiński, informeza presa locala din Polonia.

“JSW considera combustibilul pe baza de celule cu hidrogen ca fiind un element de sustinere a transportului, pe viitor. Potrivit strategiei JSW pentru 2018-2030, vom depune eforturi intense pentru a dezvolta astfel de tehnologii. Studiem posibilitatea utilizarii extragerii de hidrogen din gazul rezultat in urma procesului de cocsificare. Lucram intens pentru a putea transforma gazul de cocserie pentru producerea de hidrogen pur, care, la randul sau ar putea deveni un combustibil cu zero-emisii poluante si ar putea fi utilizat pentru materialul rulant modern al PKP Cargo” a declarat Daniel Ozon, presedintele companiei miniere JSW, una dintre cele mai mari, din Europa, de acest gen, producatoare de carbune cocs.

„Utilizarea hidrogenului pentru alimentarea locomotivelor noastre va spori competivitatea acestui segment al transporturilor. PKP Cargo este cel mai mare operator de transport feroviar de marfa din Polonia si unul dintre cei mai mari din Europa. Pornind de la aceste considerente, ne dorim sa fim nu doar lideri pe piata de transport, dar ne dorim si sa putem da tonul in ceea ce priveste inovatia in transportul feroviar de marfa”, este de parere Czesław Warsewicz, presedinte al PKP Cargo.

Acesta spera ca proiectul va fi realizabil in cativa ani si ca va putea fi finantat de catre Centrul National pentru Cercetare si Dezvoltare dar si de catre Fondul National pentru Protectia Mediului si Administrarea Apelor.