marți, octombrie 15, 2024
spot_img

Petiție: Semnături pentru o cale ferată de mare viteză între capitalele europene

Comisia Europeană a demarat o inițiativă cetățenească europeană ce presupune consultarea tuturor cetățenilor privind construirea unei linii de mare viteză între capitalele europene.

Este vorba de a o suta inițiativă cetățenească europeană a Uniunii Europene potrivit site-ului acestui proiect ce poate fi accesat aici.

„Pentru a face călătoriile mai rapide, mai confortabile și mai durabile, Europa va trebui să își conecteze capitalele cu trenuri de mare viteză (HSR). Căile ferate de mare viteză permit trenurilor să se deplaseze cu viteze de peste 300 km/h, ceea ce face ca timpul de călătorie cu trenul să fie cu până la 800 km mai scurt decât cu mașina sau cu avionul. Prin urmare, acestea nu numai că accelerează dezvoltarea economică, ci și înlocuiesc zborurile pe distanțe scurte cu trenuri de mare viteză, reducând astfel emisiile de carbon și eliminând noxele și poluarea fonică din aeroporturi”, explică inițiatorii proiectului CE.

Doar șase țări din 27 au conexiuni de mare viteză

Doar șase din cele 27 de țări ale UE au conexiuni feroviare locale de mare viteză, iar legăturile feroviare de mare viteză între capitalele UE sunt destul de rare. Europa continuă să neglijeze potențialul de dezvoltare a infrastructurii HSR pe distanțe lungi. Efectul economic pozitiv al construcției de HSR ar fi măsurat în miliarde de euro, iar reducerea amprentei de carbon a UE ar fi de ordinul a sute de milioane de tone de CO2.

Calea ferată nu ar lega doar capitalele UE, ci și orașele mari, explică Comisia cu un caz care privește România și Ungaria. „Spre deosebire de avioane, calea ferată de mare viteză poate fi utilizată și de un tren care face o oprire la fiecare 200 km. De exemplu, în timp ce capitalele București și Budapesta pot fi conectate cu un tren fără oprire, un alt tren care folosește aceeași linie la o oră diferită poate face câteva opriri intermediare în orașe mari, cum ar fi Brașov și Cluj-Napoca. În consecință, aceste orașe vor avea, de asemenea, un acces mai rapid decât cel posibil în prezent cu mașina, autobuzul sau avionul.”

Ca avantaje, Comisia Europeană mai menționează:

  • Eliberarea aeroporturilor. Neplăcerile cauzate de prea multe avioane care decolează și aterizează și de lipsa de capacitate a aeroporturilor pot fi compensate prin înlocuirea zborurilor pe distanțe scurte cu trenuri de mare viteză. Acest lucru duce la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la reducerea zgomotului și la diminuarea problemelor de capacitate cu care aeroporturile se confruntă de ani buni.
  • Drumuri mai puțin aglomerate. Extinderea populației europene și prosperitatea crescută au ca rezultat creșterea numărului de călătorii și, prin urmare, aglomerarea drumurilor. Construcția căilor ferate de mare viteză pune la dispoziție mai multe mijloace de transport pe calea ferată, reducând, în consecință, congestiile rutiere.
  • Cel mai confortabil. Trenul de mare viteză este cel mai convenabil mijloc de călătorie. În timp ce pasagerii din autoturisme, autobuze și avioane își petrec lunga călătorie într-un scaun mic și obișnuit, un tren de mare viteză oferă mult mai mult spațiu, permițându-vă să mergeți pe jos până la vagonul restaurant sau să vă bucurați de peisaj prin fereastră.

În conformitate cu legislația europeană, Comisia Europeană va fi obligată să se angajeze față de obiectivul de a conecta capitalele Europei prin intermediul trenurilor de mare viteză dacă vor fi strânse cel puțin 1.000.000 de semnături ale cetățenilor UE. În consecință, multe țări europene participă la această inițiativă.

„Ați dori să se angajeze în acest scop Comisia Europeană și să ne determine viitorul comun? Puteți să o faceți, sprijinind această inițiativă cetățenească europeană. Faceți clic pe butonul de mai jos și semnați inițiativa”.

Ce este inițiativa cetățenească europeană

Inițiativa cetățenească europeană (ICE) este un mecanism al Uniunii Europene (UE), introdus prin Tratatul de la Lisabona în 2007, care are ca scop consolidarea democrației directe, permițând „cetățenilor UE să participe direct la elaborarea politicilor UE”. Inițiativa permite unui milion de cetățeni ai Uniunii Europene care sunt resortisanți a cel puțin șapte state membre să solicite direct Comisiei Europene să propună un act juridic (în special o directivă sau un regulament) într-un domeniu în care statele membre au competențe delegate la nivelul UE. Acest drept de a cere Comisiei să inițieze o propunere legislativă îi pune pe cetățeni pe picior de egalitate cu Parlamentul European și Consiliul European, care beneficiază de acest drept în temeiul articolelor 225 și, respectiv, 241 din TFUE.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole