spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

Petiție pentru extinderea metroului spre autostrada A1

Un locuitor din Chiajna, județul Ilfov, a inițiat o petiție online în care cere extinderea rețelei de metrou spre autostrada București – Pitești. În ultima perioadă au apărut mai multe inițiative cetățenești private de genul căii ferate spre Moldova sau a autostrăzii Moldova – Transilvania care par a ține locul politicilor coerente la nivel guvernamental.

termen pentru metroul din Drumul Taberei

„Mă voi adresa direct vouă, vecinii mei. Sunt un locuitor al comunei Chiajna, pentru care, zilnic, drumul spre serviciu și înapoi acasă, a devenit un coșmar. Două-trei ore pe zi mi le petrec în trafic, blocat în mașina personală sau captiv în îmbulzeala din mijloacele de transport. Aș vrea să am “șansa”, pe care o au locuitorii marilor orașe europene, aceea de a accesa un transport direct, eficient, astfel încât să reduc la jumătate timpul pierdut zilnic, pe drumuri”, explică rațiunea inițiativei sale A.S. locuitor din comuna Chiajna.

Într-o petiție online disponibilă aici el propune extinderea liniei de metrou a Magistralei 3, de la stația Păcii cu încă 3-4 stații, până la autostrada București-Pitești, zona comercială de la Carrefour”.

Ilfoveanul, care spune că el crede în „puterea comunității”, menționează și studii demografice potrivit cărora Ilfovul și-a majorat populația cu 300.000 de persoane în ultimul deceniu. „Trebuie să fim uniți, să ne facem auziți de către cei care au capacitatea logistică, financiară și legală de a ne ajuta”, spune el.

Distanța dintre stația de metoru Păcii, ultima spre A1 și localitatea Chiajna, învecinată Bucureștiului, centrul unei dezvoltări imobiliare susținute în ultimii ani este de aproximativ șapte kilometri. Planurile Metrorex prevăd extinderea rețelei de metrou spre centura București, intersecția cu A1, până în 2023, însă nu este cert că acest termen va fi respectat.

„Conform unui studiu Eurostat, evoluția demografică a județului Ilfov a cunoscut, în ultimii ani, cea mai mare creștere din Europa, cu peste 50,3%. Actualmente, populația județului Ilfov însumează peste 700.000 de locuitori, cu peste 300.000 mai mulți decât acum 10 ani. Pe lista localităților care au cunoscut cea mai puternică dezvoltare imobiliară este comuna noastră, Chiajna. Iar ingrijorător este faptul că această tendință este în creștere, ceea ce face necesară dezvoltarea de urgență a unei rețele de transport eficient”, explică ilfoveanul.

Soluție alternativă: Centura feroviară, proiect uitat

Una dintre alternativele ieftine la prelungirea magistralei de metrou spre vest este realizarea unei centuri feroviare  în jurul Capitalei. Pe lângă prețul mai scăzut aceasta ar mai avea avantajul că ar  deservi și celelalte zone ale județului Ilfov.

În urmă cu trei ani ministrul Transporturilor de la acel moment, Sorin Bușe, explica cum se poate implementat proiectul. Centura feroviară a Bucureştiului ar putea fi folosită pentru transportul a peste 15.000 de călători în fiecare zi pe ruta Gara de Nord- Gara Progresu. Această reţea feroviară nu a mai fost folosită de peste 10 ani pentru transportul de persoane, spunea ministrul.

„Vorbim despre un proiect de folosirea a centurii feroviare a Bucureştiului, care există în acest moment. Nu este utilizată. Trec 1-2 trenuri pe zi, câteodată 1-2 pe săptămână. Este în condiţie bună şi poate fi folosită pentru a prelua o mare parte din traficul de călători”, afirma atunci Buşe. Proiectul ar putea fi implementat în trei faze. „În prima fază, care are un timp de implementare de trei luni, vor fi inaugurate linia dintre Gara de Nord şi Gara Progresul şi legătura Gara de Nord – Pantelimon. Aici avem staţii existente care nu sunt în bună condiţie, pentru că nu au fost folosite de 10 ani. Însă proiectul acesta presupune reabilitarea staţiilor”, declara Bușe.  Prima fază ar înseamna realizarea unui traseu de 30 de kilometri, cu 16 staţii, din care 9 existente şi 7 noi. Investiţia este de 200.000 de euro şi ar presupune și reabilitarea staţiilor.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole