Sindicatele din rețeaua de sănătate a Ministerului Transporturilor au inițiat o petiție împotriva desființării spitalelor CF, așteptând semnături de la toți angajații din domeniu și nu numai.
Petiția este lansată pe platforma campaniamea.declic.ro, unde este și disponibilă. „Desființarea rețelei sanitare națională, responsabilă de peste 100 de ani de buna funcționare și în siguranță a transporturilor la nivelul întregii țări, dar și internațional (feroviare, rutiere, maritime etc), este o eroare imensă, repetată, a ministrului Transporturilor și a celorlalți responsabili de acest abuz, dar și un atentat la siguranța națională privind desfășurarea în condiții de deplină siguranță în diferitele tipuri de transporturi”, spun inițiatorii în petiție.
Petiție împotriva desființării spitalelor
Dacă un conductor de tren sau metrou (sau alt lucrător feroviar) sau de TIR este inapt să își exercite meseria în mod corespunzător, se pot întâmpla tragedii în care pot muri sute de persoane, afirmă autorii.
„Exemple sunt multiple și frecvente în ultima vreme în mass-media. Cui va reveni această responsabilitate? Cine răspunde în fața legii și a familiilor următoarelor victime sau a istoriei, prin desființarea rețelei sanitare care funcționează bine de atâția zeci de ani? Cine va elibera avizele de siguranță și de aptitudine a diferitelor meserii care sunt specifice transporturilor? Alte ministere sau entități care nu au legătură cu transporturile? Va permite UE să rămână Siguranța națională a transporturilor la noi în țară și în afara țării fără rețea de sănătate, încălcând convențiile internaționale și Euopene la care ministrul Transporturilor este afiliat?
Când toate țările încearcă să scadă numărul de victime ale accidentelor și incidentelor transporturilor, România, țară UE în secolul XXI, își desființează rețeaua sanitară proprie, responsabilă tocmai de siguranța în transporturi! De ce este important?
Este o eroare și un abuz desființarea singurei rețele sanitare naționale de stat responsabilă de siguranța transporturilor la nivelul național, dar și în afara țării.
Cu siguranță, numărul victimelor accidentelor feroviare, rutiere, maritime poate crește în loc să scadă”.
Anterior, reprezentanți ai sindicatelor din domeniu au spus că desființarea spitalelor CF este ilegală din mai mult puncte de vedere. Ca orice țară europeană, România are obligația de a testa personalul din Transporturi în unități medicale dedicate. Transferul acestor activități în mediul privat, la cabinete medicale private cu plată va micșora calitatea actului medical, proprietarii cabinetelor fiind interesați, în primul rând, de profiturile lor, totul urmând să devină o afacere.
Citește și Militarizarea României: Un spital în minus pentru ceferiști, încă un spital de lux pentru militari