Peste 30 milioane euro investiti la Electroputere VFU in ultimii sase ani

Compania Electroputere VFU se concentreaza pe trei linii de business precum vehicule feroviare transport călători, vehicule feroviare pentru transport marfă precum si ansamble, subansamble si servicii.

Cea de-a doua zi a Conferintei pentru Material Rulant, organizata la Iasi in perioada 25 – 26 aprilie, de catre Club Feroviar cu sprijinul Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF), a fost dedicata vizitei tehnice la sediul Electroputere VFU Pascani.

Cele trei linii de business permit companiei sa raspunda unor cerinte variate formulate de catre piata de transport feroviar de calatori si cea de marfa. Pe segmentul vehicule feroviare pentru transport călători, activitatea companiei se desfasoara pe trei paliere importante precum producție, modernizare și reconstrucție de vagoane si automotoare dar si mentenanță.

Productia de vehicule feroviare pentru transport de pasageri cuprinde automotoare electrice cu viteza maxima de 120 km/h pentru transport regional, automotoare electrice cu viteza maxima de 160 km/h pentru transport interregional dar si vagoane de calatori, pentru viteza maxima de 160 km/h si 200 km/h.

Pe partea de modernizare si reconstructie in transportul de pasageri, Electroputere VFU Pascani are in portofoliu automotoare diesel, tramvaie (precum GT4 Armonia din Timisoara sau tramvaiul GT4M din municipiul Iasi) si vagoane de mai multe tipuri precum vagoane salon, compartimentate, etajate sau vagoane restaurant.

Un proiect important dezvoltat de catre Electroputere VFU Pascani a fost modernizarea si reconstructia a 20 de vagoane de calatori clasa I, clasa a II-a, restaurant si VIP pentru Caile Ferate din Gabon (Setrag). Acest prim lot de vagoane modernizate a fost livrat in Gabon in mai 2017.

Pe segmentul vehicule feroviare pentru transportul de marfa, Electroputere VFU se ocupa de productie, modernizare si reconstructie, dar si mentenanta.

Cu ocazia vizitei tehnice, compania a reamintit de un alt proiect de productie, respectiv vagonul platforma transport macara, livrat de asemenea in Gabon.

Pe segmentul ansamble, subansamble si servicii, Electroputere VFU a punctat despre capacitatea sa in ceea ce priveste constructia sudată pentru carcase de vehicule feroviare. Astfel de carcase vehicule de feroviare au fost livrate in Maroc.

Compania din Pascani este specializata si in productia de boghiuri motorizate si tractate, de asemenea si in productia de piese de schimb.

Electroputere VFU Pașcani, membru al Grampet Group, este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața materialului rulant din România. Scopul inițial al companiei a fost acela de a presta servicii de mentenanță la vehicule feroviare. Odată cu privatizarea s-a abordat strategic segmentul modernizării de vehicule feroviare, segment pe care Electroputere VFU Pașcani este lider de piața in Romania. Ca urmare a investițiilor de 30 milioane euro, în tehnologie, know-how și resurse umane și în baza experienței acumulate din reconstrucții și modernizări compania a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare: construcția de vehicule feroviare.